مطالعه کتاب خرید کتاب دانلود کتاب
عنوان کتاب : حجاب در آیات و روایات
أصدرها : حسین سوزنچی
زمان پدیدآورنده: معاصر
محل نشر : تهران
ناشر : بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع)
تاریخ انتشار : 1394
تعداد صفحه : 86
شابک : 9786007850152
جستجو در Lib.ir

حجاب در آیات و روایات

نقدی بر کتاب حجاب شرعی در عصر پیامبر (ص)

مؤلف در این اثر در دو بخش کلی «نقد و بررسی محتوای کتاب» و «بررسی نمونه‌هایی از ادعاها و استدلال‌های کتاب»، کتاب «حجاب شرعی در عصر پیامبر» را نقد کرده و در بخش پایانی به بررسی «دیدگاه فقها در مورد حجاب شرعی» پرداخته و تلاش کرده است با تحلیلی تحلیلی عالمانه و تحقیقی تاریخی در متون اصیل اسلامی، نگاه دین اسلام به حجاب زنان در عرصه جامعه را بیان کند.

حسین سوزنچی سعی کرده تا با نقد صحیح آنچه در آن کتاب مطرح شده، خواننده را بر آن دارد تا با مراجعه به منابع متقن و بی غرض، علاوه بر فهم درست از جایگاه حجاب در اسلام، به شبهات مطرح شده در کتاب، پاسخ دهد.

بخشی از مقدمه کتاب

فضیلت بودن عفاف و به تبع آن پوشش مناسب بانوان، یکی از مسائلی است که در طول تاریخ، بارها مورد خدشه و نقد افرادی قرار گرفته که در پی تحولات آزادی‌خواهانه، حجاب را نوعی بردگی در سایه دین تلقی کرده‌اند و با انتقاد از آموزه‌های دینی، حجاب را دخالت در امور شخصی افراد برشمرده‌اند. کتاب «حجاب شرعی در عصر پیامبر(ص)» تلاشی است با شیوه‌ای جدید تا به جای نقد و مقابله با تعالیم دین اسلام، آن‌ها را وارونه جلوه دهد و مطلوب دین اسلام از حجاب را به شکلی دیگر به تصویر بکشد.

در کتاب حاضر تلاش شده تا با نقد صحیح، آن‌چه در کتاب حجاب شرعی در عصر پیامبر(ص) مطرح شده، خواننده را بر آن دارد تا با مراجعه به منابع متقن و بی‌غرض، علاوه بر فهم درست از جایگاه حجاب در اسلام، به بی‌اساس بودن این شبهات پاسخ دهد.