تاريخ : سه شنبه 1402/1/29
کد خبر: 76132

کتاب «لوح فاطمه زهرا(س)» منتشر شد

کتاب «لوح فاطمه زهرا(س)» به قلم سیدمهدی حسینی‌بیان از سوی نشر صدف یاب منتشر شد.

این کتاب، شامل چهار فصل با عناوین «معرفی لوح فاطمه(س)»، «شأن نزول، موقعیت و هدف از شرح لوح فاطمه(س)»، «متن و ترجمه لوح فاطمه(س)» و «شرح تفصیلی لوح فاطمه(س)» است.

از جمله مطالب فصل اول این کتاب شامل، «بررسی معنای لوح»، «صحیفه و حدیث»، «حدیث در لغت»، «حدیث در اصطلاح» و «تفاوت لوح با صحیفه و حدیث» است.

از جمله مطالب فصل دوم کتاب شامل، «شأن نزول لوح فاطمه»، «موقعیت لوح فاطمه»، «مغفول ماندن لوح با این عظمت چرا؟» و «هدف از شرح و توصیف لوح فاطمه» و مطالب سوم شامل «متن لوح شریف فاطمه زهرا(س)»، «متن کامل لوح فاطمه» و «ترجمه کامل لوح فاطمه» هستند. مهمترین مطالب فصل چهارم کتاب نیز شامل «شرح تفصیلی لوح فاطمه»، «محمد(ص) و شئون او»، «تأکید حضرت حق به پیامبرش»، «توحید و توکل» و «جایگاه حسین بن علی(ع)»، «فرجام زندگی با سعادت»، «هلاکت اهل ریب در مقام امامت» و «مقام عبودیت موسی بن جعفر» هستند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: لوح فاطمه زهرا(س) از احادیث منقول از پیامبر اسلام(ص) برای اثبات امامت ائمه دوازده گانه شیعه است. این لوح با توجه به مقبولیت سند و فراوانی نقل آن در منابع مختلف، جایگاه ویژه‌ای در اثبات امامت و خلافت ائمه شیعه دارد. در این لوح علاوه بر امامت اهل بیت(ع) توضیحاتی نیز درباره خصوصیات امامان بیان شده که خود نشانگر توجه خداوند به این ویژگی‌ها است.

طبق این لوح، خداوند خودش تعیین کننده وصایت و حجت بر مردم در طول تاریخ بشر بوده که از پیامبران و جانشینان ایشان شروع شده و به امامت ختم شده است و با این تعیین الهی، دین خدا کامل شده و نعمت الهی به نهایت رسیده است. امر دیگری که در این لوح شریف به روشنی استفاده می‌شود عظمت و قرب ممتاز فاطمه زهرا(س) نزد خداوند و احترام و تجلیل او از سوی ذات اقدس الهی است که دارای نکات چشمگیر و ارزش والایی است.

یادآور می‌شود این کتاب در ۱۹۲ صفحه و به قیمت ۳۰ هزار تومان منتشر شده است.

منبع :ایکنا
خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :