تاريخ : سه شنبه 1402/1/29
کد خبر: 76133

کتاب «تعالیم روح‌بخش» به زیور طبع آراسته شد

کتاب «تعالیم روح‌بخش» که روش‌های به‌کارگیری صحیح آیات قرآن در گفتار و نوشتار را، برگرفته از احادیث اهل‌بیت(ع)، ارائه کرده در دو جلد به زیور طبع آراسته شده است.

کتاب «تعالیم روح‌بخش» اثر حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدمهدی طباطبایی، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت جامعةالقرآن الکریم و اهل‌البیت(ع) و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسین طباطبایی در دو جلد به زیور طبع آراسته شد. این کتاب پایه و اساس طرح ملی «فرهنگ تکلم با قرآن» است که به زودی در بسیاری از نهادها و ارگان‌های دولتی و مؤسسات قرآنی اجرا خواهد شد.

از آنجا که یکی از راه‌های توسعه فرهنگ قرآن کریم در جامعه، آموزش به کارگیری آیات در گفتار و نوشتار روزمره یک مسلمان است و مسلمانان، سالیان سال است که از عبارات قرآنی در گفتار روزمره، همچنین مکتوبات خود استفاده می‌کنند، هر چند این امر در سده‌های پیشین تاریخ و فرهنگ ایرانی بیش از پیش متداول بوده است که متأسفانه به مرور زمان به دلایل مختلف از جمله ورود فرهنگ‌های بیگانه، بسیاری از این آیات و عبارات قرآنی در گفت‌وگوها و نوشتار مردم کمرنگ شده است. کتاب تعالیم روح بخش در راستای آموزش روش به‌کارگیری آیات قرآنی در گفتار و نوشتار روزمره اقشار مختلف جامعه تألیف شده است.

از سوی دیگر استفاده از آیات قرآن در گفت‌وگوها و نوشتار زمینه‌های انس بیشتر و عمل به آموزه‌های قرآنی، پیروی از سیره اهل‌بیت(ع)، فراگیری توسعه فرهنگ تربیتی قرآن در جامعه، نورانیت گفتار و نوشتار، مستدل و برهانی کردن گفتار و نوشتار با استفاده از آیات و عبارات قرآنی، مسلح کردن آحاد جامعه به سلاح منطق قرآن برای برطرف کردن شبهات، مهجوریت‌زدایی قرآن، تسهیل کننده فرایند امر به معروف و نهی از منکر، هشدار، موعظه و... با استفاده از آیات قرآن را فراهم می‌کند.

مخاطبان عامه این کتاب دانش‌آموزان، دانشجویان، کارمندان ادارات و تمامی علاقه‌مندان به قرآن کریم و مخاطبان خاص آن حافظان، قرآن‌آموزان مؤسسات و طلاب مدارس علمیه هستند.

در این کتاب قرآن‌آموزان ضمن آموختن روش‌های به‌کارگیری صحیح آیات قرآن در گفتار و نوشتار که جملگی برگرفته از احادیث اهل‌بیت(ع) است، با هزار آیه و عبارت از قرآن کریم شیوه‌های کاربرد آن در گفتار و نوشتار آشنا می‌شوند.

بنابر گفته حجت‌الاسلام سیدمحمدمهدی طباطبایی، «با اجرای فراگیر این طرح ملی در مؤسسات قرآنی، نهادها، ارگان‌ها و نیروهای مسلح می‌توان تحولی بنیادین را در امر ارتقای سطح فرهنگ قرآنی جامعه شاهد باشیم.»

سپس حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین طباطبایی، ضمن تأکید بر اقتدا به سیره عملی و گفتاری اهل‌بیت(ع) در بهره‌مندی از آیات قرآن، گفت: داوطلبان می‌توانند پس از سپری کردن فرایند آموزش کتاب تعالیم روح‌بخش، مباحثه دروس و انجام تمرین‌های آن، در به‌کارگیری روشمند هزار عبارت قرآنی مسلط شوند.

تمامی معلمان و مربیان قرآن، حافظان قرآن و طلاب و ... که علاقه‌مند به گذراندن دوره تربیت مربی به صورت تخصصی کتاب «تعالیم روح‌بخش» هستند، می‌تواند با مراجعه به تارنمای مؤسسه به نشانی https://www.jqk.ir/ در این دوره نام‌نویسی کنند یا به صورت حضوری به مؤسسه در قم، خیابان صفائیه، کوچه ۱۵، پلاک ۷ مراجعه کنند یا با شماره ۰۲۵-۳۷۱۵۶ تماس بگیرند.

منبع :ایکنا
خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :