تاريخ : شنبه 1402/12/12 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 76795
ضرورت‌های مهدویت‌پژوهی کیفی و تمدنی را بیاموزیم

ضرورت‌های مهدویت‌پژوهی کیفی و تمدنی را بیاموزیم

عضو هیئت علمی دانشگاه معارف اسلامی با بیان اینکه پیشتازی رقبای دینی در عرصه موعودباوری و منجی‌باوری دومین ضرورت مطالعه کیفی مهدویت و مهدویت‌پژوهی است، گفت: جنس نگاه رقبای دینی ما به مقوله اندیشه موعود نگاهی تمدنی، کلان‌نگر، جامع‌نگر، جهان‌اندیشی و عینیت وجودی دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین امیرمحسن عرفان، عضو هیئت علمی دانشگاه معارف اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا از قم با اشاره به اینکه مهم‌ترین پرسش امروز در حوزه مهدویت‌پژوهی، ضرورت مطالعه مهدوی برای جوان تراز انقلاب اسلامی است، بیان کرد: نجات و گرایش به نجات در فطرت انسان است؛ درواقع انسان فطرتی زمان‌مند دارد و امید به آینده و نجات لازمه خصلت زمان‌بندی انسان است؛ به‌عبارت بهتر باید بدانیم در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که نسخه‌های نجات تقلبی به ما تحمیل می‌شود و اگر دغدغه ما ترسیم و بازنمایی نسخه حقیقی نجات نداشته باشیم نسخه‌های شیطانی و کاذب نجات بر ما تحمیل می‌شود.

در جامعه امروزی تأکید بر تحمیل یک نسخه کاذب به بشریت است. انبوهی از فیلم‌ها و سریا‌ل‌های ساخته شده در ایران و جهان یک سنخ نجات را به مخاطب تحمیل می‌کنند، به‌طور مثال فیلم‌هایی مانند درباره الی، مارکسیس و ۲۰۱۲ ذائقه و رویکرد به نجات‌شناسی، نجات‌خواهی و نجات‌طلبی را به مخاطب منتقل می‌کند. این یکی از مهم‌ترین ضرورت‌های مأموریت جوان تراز انقلاب اسلامی در حوزه مهدویت است که در این رقابت به‌دنبال راه نجات‌بخش و نسخه حقیقی نجات باشد.

منبع :ایکنا
خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :
  • ضرورت‌های مهدویت‌پژوهی کیفی و تمدنی را بیاموزیم (دانلود)