تاريخ : پنج شنبه 1403/3/24 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 77036
عدم پاسخگویی به شبهات، دین را از اندلس گرفت!

عدم پاسخگویی به شبهات، دین را از اندلس گرفت!

آیت الله جوادی آملی: اسپانیای فعلی که اندلس سابق است، هم محور اسلام بود و هم محور مسیحیت و چون مهد اسلام بود، مسیحیت هم آنجا پرفروغ بود؛ اما شبهات فکری و عدم پاسخگویی به آن شبهات، کم کم دین را از اندلس گرفت و الان هیچ خبری از اسلام و مسیحیت اصیل در آنجا نیست.

آیت‌الله عبدالله جوادی آملی، از مراجع معظم تقلید شیعه، عصر روز چهارشنبه ۲۳ خردادماه در دیدار معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی و هیئت همراه ضمن تقدیر از فعالیت‌های آستان قدس در حوزه بین‌الملل و همچنین خدمات به زائران و مجاوران آقا علی بن موسی الرضا(ع)، بیان کرد:

امور مربوط به زائرسرا و فعالیت‌هایی که در این حوزه گزارش دادید، همه اینها مقدس است و باید باشد، ولی یکی از مهم‌ترین رسالت‌های آستان قدس رضوی، تربیت محقق است؛ اینکه بخش علمی آستان قدس رضوی نیز تقویت شود.

وی اظهار کرد:امام رضا علیه السلامهم مسائل فقه و احکام و مسائل شریعت را به خوبی بیان می‌کردند و هم احتجاجات عقلی را دقیق ذکر می‌کردند، ما مأموم همین امام هستیم و باید در این زمینه‌ها نیز پیرو آن حضرت باشیم.

این مرجع تقلید ادامه داد: ما همه در کنار سفره امامان نشسته‌ایم و باید توجه داشت که منطقه ما در آستانه خطر هست و مسئولیت اصلی هم به عهده ایران است زیرا در کشور‌های دیگر، امام مدار هست، اما امامت نیست! و اساس کار، این امامت و این تفکر اهل بیت(ع) و تفکر شیعه است که باید گسترش پیدا کند.

وی بیان کرد: مردم ما واقعاً شیفته اهل بیت(ع) هستند اما این محبت، مادامی که معقول نباشد، پیشرفتی در زندگی و جامعه حاصل نخواهد شد.

آیت‌الله جوادی آملی اظهار کرد: اسپانیای فعلی که اندلس سابق است، هم محور اسلام بود و هم محور مسیحیت و چون مهد اسلام بود، مسیحیت هم آنجا پرفروغ بود؛ اما شبهات فکری و عدم پاسخگویی به آن شبهات، کم کم دین را از اندلس گرفت و الان هیچ خبری از اسلام و مسیحیت اصیل در آنجا نیست.

وی گفت: زیارت کردن و بوسیدن درب حرم برای همه مردم است، ولی ما وظیفه داریم تا علم آورده و حرف تازه بیاوریم، ما قرآن کریم داریم، ما نهج‌البلاغه داریم، کتاب تمام نهج‌البلاغه باید در منزل تمامی ما شیعیان باشد، ما این معارف اهل بیت(ع) را باید به سطح جامعه بیاوریم.

منبع :ایکنا
خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :