تاريخ : دوشنبه 1391/7/10 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 9984
پذيرش دانشجو در رشته علوم و معارف نهج‌البلاغه در دارالحديث صورت گرفت

پذيرش دانشجو در رشته علوم و معارف نهج‌البلاغه در دارالحديث صورت گرفت

پایگاه حدیث نت: معاون آموزش و تحصيلات تكميلی دانشگاه قرآن و حديث از پذيرش دانشجو برای نخستين بار در رشته‌های علوم و معارف نهج‌البلاغه، تفسير روايی و روانشناسی اسلامی گرايش روانشناسی مثبت‌گرا در مقطع كارشناسی ارشد خبر داد.

هادی حجت در گفت‌وگو با پایگاه حدیث نت، با اشاره به برنامه‌های دانشگاه قرآن و حديث اظهار كرد: اين دانشگاه يكی از مؤسسات آموزش عالی كشور بوده و از بخش‌های اصلی مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث محسوب می‌شود.
وی خاطر نشان كرد: دانشكده علوم حديث از سال 78 تا 91 به فعاليت پرداخت و در تير ماه سال جاری به دانشگاه ارتقاء پيدا كرد.
معاون آموزش و تحصيلات تكميلی دانشگاه قرآن و حديث عنوان داشت: اكنون دانشگاه قرآن و حديث در سه مقطع كارشناسی، كارشناسی ارشد و دكترا در شهرهای تهران، قم و اصفهان در حال پذيرش دانشجو است.
وی ادامه داد: دانشجويان اين دانشگاه در چهار رشته علوم حديث، علوم و معارف قرآن، كلام اسلامی، فقه و حقوق اسلامی در مقطع كارشناسی مشغول تحصيل هستند.
حجت با بيان اينكه 10 رشته و گرايش برای مقطع كارشناسی ارشد تعريف شده است گفت: پذيرش دانشجو در رشته‌های علوم حديث گرايش تفسير اثری و علوم حديث گرايش نهج‌البلاغه به صورت مجازی و حضوری و در رشته‌های كلام و عقايد، علوم حديث گرايش اخلاق، علوم قرآن و حديث، فقه و مبانی حقوق اسلامی و ارتباطات گرايش حج و زيارت به صورت حضوری صورت می‌گيرد.
وی خاطر نشان كرد: رشته‌های علوم و معارف نهج‌البلاغه، تفسير روايی و روانشناسی اسلامی گرايش روانشناسی مثبت‌گرا از ديگر رشته‌های مقطع كارشناسی ارشد بوده كه برای نخستين بار در آنها دانشجو پذيرش شده است.
معاون آموزش و تحصيلات تكميلی دانشگاه قرآن و حديث يادآور شد: اكنون در رشته‌های مدرسی معارف اسلامی با دو گرايش اخلاق، قرآن و متون، علوم قرآن و حديث، كلام اماميه، تفسير تطبيقی و علوم حديث تطبيقی در مقطع دكترا پذيرش دانشجو داريم.
وی ادامه داد: اكنون 4 هزار و 500 نفر دانشجوی حضوری و مجازی در دانشگاه قرآن و حديث مشغول تحصيل هستند و تاكنون بيش از 700 نفر در مقاطع كارشناسی ارشد و دكترا از اين دانشگاه فارغ‌التحصيل شده‌اند.
حجت خاطر نشان كرد: دانشجويان دانشگاه قرآن و حديث موفقيت‌های علمی متعددی به دست آورده و رتبه‌های برتر آزمون‌های تحصيلات تكميلی را در سال‌های متوالی كسب كردند.
وی با اشاره به اشتغال فارغ‌التحصيلان دانشگاه قرآن و حديث گفت: اين افراد بر اساس استعداد و توانمندی خود در مراكزی مانند آموزش و پرورش، پژوهشگاه‌ها، پژوهشكده‌ها و كادر هيئت علمی دانشگاه‌ها و مبلغان داخلی و خارجی مشغول فعاليت می‌شوند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :