به هم درآميخته است .واز اين روآن را متناسب با هدف و شيوه مؤلف ، المجالس الطريحيه و يا المجالس الفخريه نيز ناميدهاند . ضعف ديگر كتاب ،اختلافات موجود در نسخههاى متفاوت آن است كه مىتواند نشانگر تصرّفات بعدى در آن باشد .۱
محدّث نورى منتخب طريحى را مشتمل بر مطالب موهون و غير موهون مىداند۲ و ميرزا محمد ارباب قمى ، مسامحات فراوان در آن را گوشزد كرده و روايات مختص آن را معتبر ندانسته است .۳ برخى مطالب ضعيف كتاب قابل ترديد و ردّ هستند كه خوانندگان را به صفحات ذيل ارجاع مىدهيم .۴
5 . محرق القلوب
محرق القلوب ، نوشته ملا مهدى نراقى (م 1209 ق) است . او با اقتباس از روضة الشهداء ، به عرضه مطالبى دست يازيد كه به گونهاى شورانگيز ، عواطف و احساسات مردم را به سوى واقعه كربلا سوق دهد ، اما چون مأخذ نراقى ، روضة الشهداء ، كتابى ضعيف و مخلوط از مطالب درست و نادرست بود ، نوشته او نيز بر اخبار ضعيف