نمايه سفينه، دوره هفتم (شماره 25 تا 28) - صفحه 170

اطّلاعات درون مدرك است.۱
1 - 3) روش نمايه‏سازى: براى تهيّه نمايه موضوعى مقالات منتشر شده در چهار شماره فصلنامه سفينه، متن مقالات، گزارش و معرّفى، نكته‏هاى پژوهشى و اسناد و متون، مطالعه و كليد واژه‏هايى از متن استخراج يا متناسب با متن، انتخاب شده است. با توجّه به فشردگى موضوعات، از موضوعاتى كه به طور متوسّط در حدّ يك صفحه يا 2 پاراگراف بلند ارائه شده باشند، كليد واژه‏ها انتخاب شده و در نمايه به عنوان مدخل وارد شده‏اند.
1 - 4) ويژگيها و ساختار: در مجموع تعداد 38 عنوان در قالب مقاله، گزارش و معرّفى، نكته پژوهشى، اسناد و متون، واژه‏نامه، مصاحبه و يادنامه نمايه‏سازى شده است.
- نمايه حاضر به لحاظ پوشش زمانى، 4 شماره فصلنامه سفينه، از شماره 25 (زمستان 1388) تا شماره 28 (پاييز 1389) يعنى يك دوره يكساله [ سال هفتم‏] را شامل مى‏شود.
- ساختار نمايه نيز شامل: 1. نمايه عناوين در دو بخش: الف به ترتيب شماره‏هاى 25 تا 28 سفينه و ب. به ترتيب الفباى عنوان، 2. نمايه پديدآور 3. نمايه موضوع است.
- در نمايه پديدآور ذيل نام هر پديدآور، در صورتى كه او نقشى غير از مؤلّف داشته باشد، نقش خاص پديدآور در پرانتز ( ) آورده شده است.
- در مورد گزارشهاى معرّفى كتاب - كه معمولاً عنوان خاصى ندارد - در نمايه پديدآور، پس از عنوان كتاب، نشريه يا پايان‏نامه معرّفى شده در قلّاب ] [، معرّفى كتاب، معرّفى نشريه يا معرّفى پايان‏نامه آمده است. در نمايه عنوان نيز پس از عنوان

1.اصول نمايه‏سازى بر اساس استاندارد ايزو ۹۹۹- ۱۹۹۶، تهيّه و تدوين: ماندانا صديق بهزادى با همكارى شيرين تعاونى (خالقى). تهران: كتابخانه ملّى ايران، ۱۳۸۱، ص ۵.

صفحه از 195