317
ميزان الحكمه ج 10

۱۸۴۹۰.بحار الأنوار عن مَيمونَ اللَّبّانِ:كنتُ عند أبي عبدِ اللّهِ عليه السلام فقُرِئَ عِندَهُ آياتٌ مِن «هُودٍ» ، فلَمّا بَلغَ «و أمْطَرْنا عَلَيْها حِجارَةً مِن سِجِّيلٍ مَنضُودٍ۱مُسَوَّمَةً عِندَ ربِّكَ و ما هِيَ مِن الظّالِمينَ بِبَعيدٍ»۲ فقالَ عليه السلام : مَن ماتَ مُصِرّا علَى اللِّواطِ فلَم يَتُبْ يَرميهِ اللّهُ بحَجَرٍ مِن تلكَ الحِجارَةِ يكونُ فيهِ مَنِيَّتُهُ و لا يَراهُ أحَدٌ . ۳

3535

المَوطوءُ

۱۸۴۹۱.الإمامُ الصّادقُ عليه السلام :إنّ اللّهَ تعالى جَعلَ شَهوَةَ المؤمنِ في صُلبِهِ ، و جَعلَ شَهوَةَ الكافِرِ في دُبُرِهِ . ۴

۱۸۴۹۲.عنه عليه السلام :ما كانَ في شِيعَتِنا فلا يكونُ فيهِم ثَلاثةُ أشياءَ: لا يكونُ فيهِم مَن يَسألُ بكَفِّهِ ، و لا يكونُ فيهِم بَخيلٌ ، و لا يكونُ فيهِم مَن يُؤتى في دُبُرِهِ . ۵

۱۸۴۹۳.عنه عليه السلام :حَرّمَ اللّهُ على كُلِّ دُبُرٍ مُستَنكَحٍ الجُلوسَ على إستَبرَقِ الجَنّةِ . ۶

۱۸۴۹۰.بحار الأنوارـ به نقل از ميمون لبّان ـ: نزد امام صادق عليه السلام بودم كه در حضور ايشان آياتى از سوره هود خوانده شد. چون به اين آيه رسيده شد: «و سنگهايى از [نوع ]سنگ گِلهاى لايه لايه بر آنان بارانديم [سنگهايى ]كه نزد پروردگارت نشان زده بود. و آن از ستمگران دور نيست»، حضرت فرمود: هر كس بر عمل لواط مداومت ورزد و توبه نكرده بميرد، خداوند يكى از آن سنگها را بر او بزند كه مرگش در آن باشد و هيچ كس آن را نبيند.

3535

لواط دهنده

۱۸۴۹۱.امام صادق عليه السلام :خداوند متعال، شهوت مؤمن را در كمر او قرار داده است و شهوت كافر را در مقعد او.

۱۸۴۹۲.امام صادق عليه السلام :در شيعيان ما هر خصلتى باشد، سه خصلت در آنها نيست: در ميان آنها كسى كه دست گدايى دراز كند، وجود ندارد. در ميان آنها بخيل، وجود ندارد و در بين آنها كسى كه لواط دهد، يافت نمى شود.

۱۸۴۹۳.امام صادق عليه السلام :خداوند نشستن بر استبرق بهشت را بر دُبُرهاى لواط شده حرام كرده است.

1.وقع تصحيف في المصدر للآية الكريمة، و لعلّه من النسّاخ أو الرواة، و قد صحّحناها طبقا للقرآن الكريم .

2.هود : ۸۲ و ۸۳ .

3.بحار الأنوار : ۷۹/۷۲/۲۵.

4.مكارم الأخلاق : ۱/۵۰۸/۱۷۷۰.

5.الخصال : ۱۳۱/۱۳۷.

6.بحار الأنوار : ۷۹/۷۲/۲۷.


ميزان الحكمه ج 10
316

۱۸۴۸۷.الإمامُ الرِّضا عليه السلام :عِلّةُ تَحريمِ الذُّكرانِ للذُّكرانِ و الإناثِ للإناثِ ؛ لِما رُكِّبَ في الإناثِ و ما طُبِعَ علَيهِ الذُّكرانُ ، و لِما في إتيانِ الذُّكرانِ الذُّكرانَ و الإناثِ الإناثَ مِنِ انقِطاعِ النَّسلِ ، و فَسادِ التَّدبيرِ ، و خَرابِ الدُّنيا . ۱

3534

الواطِئُ

۱۸۴۸۸.رسولُ اللّهِ صلى الله عليه و آله :ألا لَعنَةُ اللّهِ و المَلائكَةِ و النّاسِ أجمَعينَ ......... على ناكِحِ يَدِهِ ، و على مَن أتى الذُّكرانَ مِن العالَمينَ . ۲

۱۸۴۸۹.عنه صلى الله عليه و آله :مَن يَعمَلْ مِن اُمّتي عَملَ قَومِ لُوطٍ ثُمّ يَموتُ على ذلكَ فهُو مُؤَجَّلٌ إلى أن يُوضَعَ في لَحدِهِ ، فإذا وُضِعَ فيهِ لَم يَمكُثْ أكثَرَ مِن ثَلاثٍ حتّى تَقذِفَهُ الأرضُ إلى جُملَةِ قَومِ لُوطٍ المُهلَكينَ فيُحشَرَ مَعَهُم . ۳

۱۸۴۸۷.امام رضا عليه السلام :علّت تحريم روى آوردن مردان به مردان و زنان به زنان، يكى ساختار وجودى زنان و سرشت وجودى مردان است [كه هر يك براى جنس مخالف آفريده شده است] و ديگر اين كه روى آوردن مردان به مردان و زنان به زنان سبب از بين رفتن نسل [بشر ]و برهم خوردن نظم و تدبير [جامعه] و نابودى دنيا مى شود.

3534

لواط كننده

۱۸۴۸۸.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :هان! لعنت خدا و فرشتگان و مردم همگى ......... بر كسى از ميان جهانيان كه با دستش شهوت خود را ارضا كند و بر كسى كه به غلامبارگى روى آورد.

۱۸۴۸۹.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :هر كس از امّت من كار قوم لوط را انجام دهد و [با عادت] بر اين كار بميرد، مهلتش دهند تا در لحد گذاشته شود . زمانى كه در لحد گذاشته شد، بيش از سه روز نمى پايد كه زمين او را به ميان قوم هلاك شده لوط پرتاب مى كند و روز قيامت با آنها محشور مى شود.

1.علل الشرائع : ۵۴۷/۱.

2.كنز العمّال : ۴۴۰۵۷.

3.بحار الأنوار : ۷۹/۷۲/۲۴.

  • نام منبع :
    ميزان الحكمه ج 10
    سایر پدیدآورندگان :
    شیخی، حمید رضا
    تعداد جلد :
    14
    ناشر :
    سازمان چاپ و نشر دارالحدیث
    محل نشر :
    قم
    تاریخ انتشار :
    1386
    نوبت چاپ :
    هفتم
تعداد بازدید : 244260
صفحه از 572
پرینت  ارسال به