تاريخ : یکشنبه 1393/3/25 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 30374
رضایت رهبر انقلاب از عمومی‌سازی فرهنگ حدیثی در جامعه

رضایت رهبر انقلاب از عمومی‌سازی فرهنگ حدیثی در جامعه

حجت‌الاسلام مسعودی، رئیس پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع) با اشاره به رضایت مقام معظم رهبری از عمومی‌سازی فرهنگی حدیثی و قرآنی در جامعه گفت: ایشان فرمودند که کارهای دارالحدیث نو بوده و دارالحدیث به دنبال مسئله و حل آن است.

حجت‌الاسلام عبدالهادی مسعودی رئیس پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع) در خصوص بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه مجموعه تولیدات علمی و پژوهشی مؤسسه دارالحدیث به خبرنگار آیین و اندیشهخبرگزاری فارسگفت: رهبری محبت و قدردانی بسیار بالاتر از اندازه و حدی که ما در خور آن بودیم، داشتند و نگاه محبت‌آمیزی نسبت به یک یک محصولات چهار پژوهشکده و همچنین چند شعبه دانشگاه قرآن و حدیث داشتند.

وی عنوان کرد: ایشان تک تک محصولات چهار پژوهشکده قرآن، پژوهشکده حدیث، پژوهشکده اخلاق و پژوهشکده کلام پژوهشگاه قرآن و حدیث دارالحدیث را نگریستند، برخی را تورق کردند و درباره بعضی از آنها با مسئولان پژوهشکده‌ها گفت‌وگو کردند و حتی گاهی اوقات نیز اطلاعات ذی‌قیمتی را ارائه دادند که واقعاً در برخی زمینه‌ها برای ما یک شگفتی داشت که تسلط و حضور ذهن مقام معظم رهبری نسبت به بسیاری از مطالب تاریخی و حدیثی را می‌رساند.

رئیس دانشکده علوم و معارف قرآن ادامه داد: مقام معظم رهبری در بازدید از معاونت فرهنگی و اطلاع‌رسانی، همین که مسئول ما توضیح دادند یک سلسله کارهایی را هم ارائه می‌دهیم بسیار اظهار خشنودی و قدردانی کردند و از این کار عمومی‌سازی فرهنگ حدیثی و قرآنی در میان جامعه اظهار رضایت داشتند.

وی با اشاره به سخنرانی معظم له بعد از بازدید از نمایشگاه و محصولات علمی-پژوهشی دارالحدیث، ابراز داشت: ایشان فرمودند که کارهای دارالحدیث نو است و دارالحدیث به دنبال مسئله و حل مسئله بوده است.

مسعودی عنوان کرد: همچنین مقام معظم رهبری تأکید کردند که مسئله‌یابی در عرصه علم امروز و در دنیای دانش بسیار مهم است و فرمودند دارالحدیث این اقدام را تاکنون به خوبی انجام داده است و این می‌تواند ادامه پیدا کند و به تولید محصولات نوتر و قابل استفاده‌تری برای جامعه بیانجامد.

وی تصریح کرد: «دانشنامه امام مهدی(عج)» حاصل ۱۰ سال کار پژوهشکده علوم قرآن و حدیث‌ بود که مؤسسه دارالحدیث به مقام معظم رهبری تقدیم کرد؛ ایشان این کتاب را از برجسته‌ترین کارها دانستند و این جمله ارزشمندی برای ما بود و بسیار مشوق خوبی برای ما است تا بتوانیم کارهای دیگری برای جامعه علمی تقدیم کنیم.

رئیس پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع) با اشاره به تفسیر زیبای مقام معظم رهبری از اهدای «دانشنامه امام مهدی(عج)» اظهار داشت: ایشان فرمودند «من آن را نمونه برجسته‌ای از شناسایی خلاء‌ها و مسئله‌یابی درست می‌دانم». سپس تعبیر «هدیه‌ای ارزشمند به جامعه اسلامی کشور» را به کار بردند، یعنی این هدیه را فقط یک هدیه شخصی نخواندند و این مسأله رسالت ما را در تولید کتاب‌هایی از این قبیل بیشتر می‌کند تا بتوانیم از عهده آن برآئیم.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :