تاريخ : یکشنبه 1393/6/9 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 34324
ارسال 45 مقاله علمی و پژوهشی به دبیرخانه همایش ملی حدیث رضوی2

ارسال 45 مقاله علمی و پژوهشی به دبیرخانه همایش ملی حدیث رضوی2

دبیر اجرایی همایش ملی حدیث رضوی 2 از ارسال 45 مقاله علمی و پژوهشی به دبیرخانه همایش ملی حدیث رضوی 2 خبر داد.

حجت الاسلام عبدالرضا حمادی با اشاره به همایش حدیث رضوی اظهار کرد: بررسی دقیق و عالمانه عصر رضوی، شناسایی فضای صدور احادیث رضوی و کشف تاثیر جریان های معاصر امام رضا(ع) بر احادیث رضوی از جمله اهداف این همایش است.

وی خاطرنشان کرد:  اعلام فراخوان همایش در زمان مناسب صورت گرفت و مصاحبه تلویزیونی نیز در همین زمینه برگزار شد و اطلاع رسانی در فضای مجازی صورت گرفت.

دبیر اجرایی همایش ملی حدیث رضوی ۲ عنوان کرد: فراخوان همایش با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی برای استادان قرآن و حدیث کشور ارسال شد و در اختیار پژوهشگران حوزه و دانشگاه قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: مصاحبه های علمی با استادان علوم قرآن و حدیث برگزار شد و برنامه ریزی لازم انجام شد تا در زمینه تدوین مقالات علمی هدایت و راهنمایی لازم صورت گیرد.

حمادی یادآور شد: ۴۵ مقاله علمی و پژوهشی به دبیرخانه همایش ارسال شد و تعداد شش مقاله به صورت سفارشی تدوین شده است.

وی عنوان کرد: اکنون مرحله ارزیابی مقالات در حال انجام است و مقالات مطلوبی تدوین شده که برای کتاب همایش امسال چاپ می شود.

گفتنی است، دومین همایش ملی حدیث رضوی از مجموعه برنامه های جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) است که در ایام دهه کرامت با هماهنگی و همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و موسسه دارالحدیث با موضوع تاثیر زمان بر صدور احادیث رضوی در قم برگزار می‌شود.

افتتاحیه جشن های دهه کرامت و همچنین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) همزمان با ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) در حرم مطهر آن بانوی کرامت برگزار خواهد شد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :