تاريخ : دوشنبه 1393/6/10 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 34341
مهمترین ویژه گی همایش ملی حدیث رضوی2 تخصصی بود آن است

مهمترین ویژه گی همایش ملی حدیث رضوی2 تخصصی بود آن است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی‌نیا، مسؤل برگزاری همایش: همایش حدیث رضوی به همت دارالحدیث وهمکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با گستره ملی برگزار می‎شود.

وی افزود: موضوع همایش اول حدیث رضوی، سبک زندگی رضوی بود که امسال موضوع این همایش تخصصی‎تر شد و موضوع جریان‎های فکری معاصر امام، مورد بحث قرار گرفت.
معاون دارالحدیث تصریح کرد: با اشاره به تخصصی شدن موضوع همایش انتظار نیز همین بود که تعداد آثار، کمتر و کیفیت آثار بیشتر شود که خوشبختانه این اتفاق نیز روی داد و شاهد کیفیت مناسبی در این حوزه بودیم.
وی گفت: با توجه به اهمیت شناخت جریان‎های فکری معاصر امام و نوع موضع‌گیری حضرت به دنبال آن بودیم که با ارایه چهره واقعی و مفهومی از این فعالیت‎ها، بتوانیم درس‎هایی برای امروز خود بگیریم.
دبیر همایش دوم حدیث رضوی تصریح کرد: موضع‎گیری‎های حضرت در خصوص جریان‎های فکری کمتر مورد توجه قرار گرفته است و نگاه بیشتر هنرمندان و فعالان فرهنگی در انعکاس رفتار سیاسی حضرت بوده است و کمتر به نوع فعالیت علمی حضرت با این گروه‎ها اشاره شده است.
وی گفت: یکی از نکات جالب در این حوزه آن است که موضع‎گیری برخی شیعیان در خصوص ولایتعهدی امام رضا(ع) دارای نکات بسیار جالبی بود که عده‎ای با حضرت در برخی از این موضع‎گیری‎ها موافق و عده‎ای نیز مخالف بودند که یکی از حوزه‎های تردید آنها، در بحث پذیرش ولایت‎عهدی مامون بود.
وی با ذکر این مطلب که در این همایش چهل مقاله از سوی پژوهشگران حوزه دین و معارف رضوی به دبیرخانه ارسال شده است، گفت: در این همایش با تقاضا از اهل علم در حوزه و دانشگاه، شش مقاله نیز به پژوهشگران واندیشمندان حوزوی و دانشگاهی سفارش داده شد.
سبحانی‎نیا از انتشار و رونمایی از آثار همایش پیشین در روز برگزاری همایش دوم خبرداد و تصریح کرد: همایش دوم حدیث رضوی سه‌شنبه این هفته از ساعت ۹ صبح با حضور و سخنرانی آیت‎الله ری شهری در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‎شود که در این همایش دو مقاله برتر نیز ارایه می‌شود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :