تاريخ : شنبه 1394/4/6 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 43753
بانوی بی‌همتای حرم نبوت، گزارشی از همایش بزرگداشت حضرت خدیجه (س)

بانوی بی‌همتای حرم نبوت، گزارشی از همایش بزرگداشت حضرت خدیجه (س)

همایش بزرگداشت بررسی ابعاد شخصیتی حضرت خدیجه(س) با قرائت پیام حضرت ‌آیت‌الله صافی گلپایگانی در سالن اجتماعات مدرسه دارالشفاء برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، همایش بزرگداشت بررسی ابعاد شخصیتی حضرت خدیجه(س) با قرائت پیام حضرت ‌آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید و سخنرانی آیت‌الله روح‌الله قرهی مؤسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) در سالن اجتماعات مدرسه دارالشفاء برگزار شد.

گزیده پیام حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی به این همایش:

تجلیل از شخصیتی که حق بسیار زیادی بر اسلام، بلکه بر جهان بشریت دارد، و سهم بزرگی برای پیشرفت این دین آسمانی داتش، بر همه مسلمانان جهان، لازم و واجب است.

حقوقی را که آن حضرت بر آحاد مسلمانان دارد، نمی توان در یک مجلس و صدها مجلس بیان کرد؛ بلکه باید اساتید بزرگ و دانشمندان علوم اسلامی و تاریخ نویسان صادق، بخش بزرگی از زندگی خود را به معرفی حیات حضرت خدیجه علیها السلام و خدمات فراوانی که به اسلام داشت اختصاص دهند.

حضرت خدیجه بانوی بی همتای حرم نبوت هستند

او بانوی بی همتای حرم نبوت و مادر یازده اختر تابناک برج امامت بود که خدا خواست ایشان را در عقل و ادب و حکمت و بصیرت و معرفت، نابغه و ممتاز کند. او نمونه برجسته کمال و نبوغ و فهم بینش بود که همانند آن را در مردان و زنان کمتر می توان یافت.

عفت، نجابت، طهارت، سخاوت، صمیمت، مهر و وفاداری با شوهر، همه از جمله صفات فاضله ایشان بود.

قبل از اسلام، خدیجه را طاهره و سیده نساء قریش می خواندند و در اسلام، یکی از چهار بانویی بود که بر تمام بانوان فضیلت و برتری دارند و غیر از دختر عزیزش حضرت زهرا سلام الله علیها، هیچ بانویی این مقام و فضیلت را نیافت.

خدیجه برای پیامبر عالیقدر اسلام، نعمتی بزرگ و رحمتی از رحمت های واسعه الهی بود. پیامبر اکرم که آورنده بزرگترین رسالت های آسمانی بود، از طرف خداوند متعال مأموریت یافت که با تمام خرافات و مظاهر شرک و بت پرستی و ظلم و بیدادگری و محرومیت های توده های ضعیف، و با فقر جهالت و نادانی و فساد و گناه مبارزه کند؛ و با ستمگران و بت پرستان متعصب و با استعمار و با عادات و سنت های باطل جهاد نماید.

وظیفه ما بیان کمالات و صفات حضرت خدیجه است

بانوی بزرگ مکه که از نظر ثروت و مال در کمال ناز و نعمت و آسایش بود، از زندگی اشرافی و تجملات و اموال بسیار و عزت ظاهری، چشم پوشید و همه را برای پیشبرد اهداف عالی شوهر عزیزش داد و در کنار همسرش در سخت­ترین شرایط، زندگی نمود و او را یاری کرد.

آری! خداوند متعال خدیجه را به پیامبرش عطا نمود که او یار بزرگ پیامبر در دعوت به توحید باشد، و خدیجه در اسلام مقامی پیدا کرد که در بین بانوان غیر از دختر بزرگوارش، کسی آن مقام و افتخار را ندارد.

امروز ما وظیفه داریم که گوشه­ای از کمالات و صفات بلند آن حضرت را برای جهانیان بخصوص زنان بازگو کنیم و ایشان را به عنوان الگوی بزرگ خدمت به اسلام و پیامبر و شوهرداری به مردم معرفی نماییم، و راه و روش ایشان را دنبال کنیم.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :