تاريخ : سه شنبه 1395/5/26
کد خبر: 52910

تولید موسوعه حضرت خدیجه (س) همزمان با همایش بزرگداشت آن حضرت

دبیر همایش بزرگداشت حضرت خدیجه(س) از تولید موسوعه آن حضرت خبر داد و گفت: تاکنون ۵۰ مقاله به این همایش که دوم دی‌ماه برگزار خواهد ارسال شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، دبیر این همایش امشب، ۲۵ مرداد در دیدار اعضای برگزاری کنگره بزرگداشت حضرت خدیجه(س) با آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی گفت: من از قدیم روی سه شخصیت خاص؛ حضرات ابوطالب، حمزه و خدیجه(س) حساسیت داشتم و دنبال برگزاری همایش بزرگداشتی برای آنان بوده‌ام.
وی ادامه داد: یک سال است که کارهای مربوط به همایش حضرت خدیجه(س) را شروع کرده‌ایم و در ۱۴ محور فراخوان این همایش اعلام شد که در روز دوم دی‌ماه برگزار خواهد شد.
وی اظهار کرد: زیست‌نامه حضرت، منزلت در نزد پیامبر، حضرت در نزد اهل‌بیت(ع)، حضرت از دید خاورشناسان، حضرت و همسران پیامبر(ص)، حضرت و فرزندان، تراث علمی و روایی حضرت، حضرت و گسترش اسلام، حضرت در روایات و زیارات، ایثار اموال، الگوهای رفتاری آن حضرت و حضرت در منابع اهل سنت، محورهای تشکیل‌دهنده این فراخوان هستند.
رفیعی بیان کرد: ما برای برگزاری این کنگره خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم و ایشان فرمودن آن حضرت در غربت و مظلومیت است و چه خوب است که این کنگره برگزار می‌شود.
وی افزود: تاکنون ۵۰ مقاله به این همایش رسیده است و ۳۵ مقاله نیز به صاحبان قلم سفارش داده شده؛ همچنین دو نرم‌افزار که یکی از آنها شامل هزار و صد کتاب است تولید خواهد شد.
رفیعی از برگزاری این همایش در دو سطح، یکی در جامعةالمصطفی(ص) و دیگری در جامعةالزهرا(س) خبر داد و گفت: مجموعه مقالات این همایش در دو جلد منتشر خواهد شد. همچنین موسوعه حضرت خدیجه(س) نیز چاپ می‌شود و پیشنهاد تولید فیلمنامه آن حضرت را داده‌ایم که امیدواریم افرادی این کار را بکنند و فیلمی درباره آن حضرت ساخته شود.

وی از همکاری جامعةالزهرا(س) و حوزه علمیه خواهران با المصطفی(س) در برپایی این همایش خبر داد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :