تاريخ : پنج شنبه 1394/7/16 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 45892
مسؤول همایش حدیث رضوی تشریح کرد؛ گزارش عملکرد 3 ساله همایش

مسؤول همایش حدیث رضوی تشریح کرد؛ گزارش عملکرد 3 ساله همایش

مسؤول همایش حدیث رضوی با بیان این که همایش حدیث رضوی در طول 3 سال گذشته به صورت مرتب برگزار شده است، گفت: دوره نخست این همایش با موضوع احادیث اخلاقی و سبک زندگی با تأکید بر احادیث رضوی برگزار شد که در این همایش 300 اثر از سوی پژوهشگران به دبیرخانه همایش ارسال شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث، حجت الاسلام محمدتقی سبحانی نیا مسؤول همایش حدیث رضوی ظهر چهارشنبه ۱۵ مهرماه، در اختتامیه این همایش که در سالن علامه مجلسی مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) بر جایگاه راهبردی این امام در تحکیم عقاید شیعه و مبانی اسلام تأکید کرد.

وی افزود: حضرت در روایتی فرمودند اگر کسی می خواهد در قیامت در بالاترین درجات بهشتی همراه ما باشد باید در حزن ما اندوهگین و در خوشحالی ما شادمان باشند و ولایت ما را بپذیرند؛ همچنین حضرت فرمودند که هر کس هرچیزی را که دوست داشته باشد با همان محشور می شود.

معاون فرهنگی هنری دارالحدیث اظهار امیدواری کرد شیعیان بویژه حاضران باامام رضا (ع) محشور شوند چون محبت آن امام در قلب همه آنان موج می زند.

مسؤول همایش حدیث رضوی با بیان این که همایش حدیث رضوی در طول ۳ سال گذشته به صورت مرتب برگزار شده است، اظهار داشت: دوره نخست این همایش با موضوع احادیث اخلاقی و سبک زندگی با تأکید بر احادیث رضوی برگزار شد که در این همایش ۳۰۰ اثر از سوی پژوهشگران به دبیرخانه همایش ارسال شد.

وی ادامه داد: دومین همایش حدیث رضوی با موضوع نقش زمانه در صدور روایات رضوی و تأثیر و ثأثر جریانات فکری که در زمان امام رضا(ع) بود برگزار شد، در این دوره با توجه به تخصصی بودن موضوع ۵۰ مقاله به همایش ارسال شد.

حجت الاسلام سبحانی نیا با بیان این که در همایش های گذشته کتاب ها و مکتوباتی برای رونمایی ارائه شد، ابراز داشت: در همایش گذشته کتاب حکمت نامه حدیث رضوی رونمایی شد که در بخش تخصصی کتب سال رضوی رتبه نخست را کسب کرد؛ همچنین کتاب مینوی نگاه تو که در جریان این همایش ها رونمایی شد موفق به کسب رتبه دوم در بخش کتاب های عمومی شد.

انتشارات دارالحدیث نیز به عنوان یکی از سه ناشر برگزیده در نشر آثار رضوی انتخاب شد.
وی در مورد همایش سال جاری عنوان کرد: در این همایش ۱۰۹ مقاله ارسال شده که مقالات از نظر کیفی و علمی در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

سبجانی نیا با توجه به اینکه ابعاد بسیاری در احادیث امام رضا(ع) وجود دارد که فعالیت پژوهشگران را می طلبد پیشنهاد کرد سیره عبادی امام رضا(ع)، احادیث تفسیری امام رضا(ع)، دوران حضور امام در مدینه، احادیث فقهی حضرت و بررسی احادیث فرزندان معصوم ایشان یعنی امامان پس از ایشان که ابن الرضا نامیده می شوند از موضوعاتی همایشهای بعدی باشد.

دکتر سبحانی نیا در پایان از بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، وزارت ارشاد و اداره کل ارشاد قم، دانشگاه و پژوهشگاه قرآن و حدیث و  نیز مراکز پژوهشی همکار در برگزاری همایش قدردانی کرد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :