تاريخ : شنبه 1394/8/9 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 46315
کتاب سفیانی منتشر شد

کتاب سفیانی منتشر شد

کتاب سفیانی در قالب سلسله مباحث مهدویت (1) به همت انتشارات مرکز تخصصی مهدویت به چاپ رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، کتاب سفیانی از سلسله مباحثمهدویت(۱) در قالب دروس خارج مرکز تخصصیمهدویتحوزه علمیه قم از سوی نجم‌الدین طبسی تالیف شده که از سه فصل اصلی مانند ریشه، نسب و حتمیت سفیانی، خروج، حکومت و هلاکت سفیانی و بررسی چند نکته مهم تشکیل شده است.

واقعیت داشتن سفیانی، علامت و حتمیت سفیانی، شخصیت‌شناسی سدیر صیرفی، بیان مرحوم مجلسی ذیل روایت و بدا در سفیانی در فصل نخست این کتاب مطرح شده است.

زمان خروج از حکومت سفیانی، بررسی سند، طرز هلاکت و مردن سفیانی از جمله عناوین مطرح شده در فصل دوم این کتاب است.

حدود شام، وحدت یا تعدد سفیانی، روایات دال بر متعدد بودن سفیانی، قیام چند سفیانی در طول تاریخ، سفیانی از اختصاصات شیعه است یا فریقین، سفیانی و دجال، سفیانی و خسف بیدا، دولت عباسیان، بررسی سندی، روایت ابی حمزه ثمالی، روایت علی بن مهزیار، تحقیقی درباره احمد بن هویزه و نزول عیسی (ع) در فصل سوم این کتاب مطرح شده است.

این کتاب بخشی از سلسله درس‌های خارج مهدویت است که از سال ۸۸ در حوزه قم آغاز شد و پس از پیاده‌سازی نکات لازم در آن اعمال شده است.

در مقدمه این اثر بیان شده که بحث سفیانی بحث گسترده‌ای است، روایت فراوانی درباره سفیانی از فریقین وجود دارد که به خصوصیات او پرداخته‌اند، مثل اینکه شخصی است از نسل ابوسفیان که در شام و با حمایت اروپا فعالیت داشته، ضمن اینکه فاصله وقت خروج او تا ظهور امام زمان(عج) ۹ ماه یا یکسال یا یکسال و نیم و ... بیان شده است.

در مقدمه این کتاب با مطرح کردن سؤالاتی مانند سفیانی کیست، سفیانی از نسل چه کسی است، ماموریت و هدف سفیانی چیست و با چه کسی درگیر می‌شود، عاقبت و سرنوشت سفیانی چه می‌شود، آیا همانطوری که گفته‌اند عثمان بن عنبسه است یا اسم‌های دیگری دارد و آیا خروج سفیانی از علامات حتمی ظهور امام زمان (عج) است، گستردگی مطالب در زمینه سفیانی را به خواننده یادآور می‌شود.

کتاب سفیانی از سلسله مباحث مهدویت (۱) با شمارگان هزار نسخه و قیمت ۶ هزار تومان به همت انتشارات مرکز تخصصی مهدویت منتشر شد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :