تاريخ : سه شنبه 1394/11/6
کد خبر: 48750

گذری بر بیانات حضرت علی(ع) در «راه حقیقت»

«راه حقیقت؛ در مسیر زندگی با رهنمودهایی از کلام امیر(ع)» عنوان کتابی است که علیرضا پورمشیر، آن را با تاسی از بیانات حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه نوشته است. وی در این کتاب به بیان برخی داستان‌ها درباره زندگی رومزه پرداخته و در انتهای هر داستان کلامی شریف و متناسب با آن داستان از حضرت علی(ع) آورده است.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)- انتشارات مدرسه کتابی با عنوان «راه حقیقت» نوشته علیرضا پورمشیر را راهی بازار کتاب کرده است. این اثر نگاهی به کتاب شریف «نهج‌البلاغه» دارد که نویسنده در سایه آن به بیان برخی داستان‌های اخلاقی پرداخته است.

پورمشیری در مقدمه کتاب خود نوشته است:‌ «با این‌که «نهج‌البلاغه» و «صحیفه سجادیه» در کتابخانه‌ام کنار قرآن و مفاتیح بود، اما کمتر می‌‌شد به آنها مراجعه کنم. از فضلیت «نهج‌البلاغه» بسیار شنیده بودم و بارها آن را مرور کرده، اما دست به قلم نشده بودم. تا این‌که بخت یارم شد و از چند وقت پیش شروع به خواندن فرازهایی از سخنان و خطبه‌های حضرت کردم و داستان‌واره‌هایی از زندگی روزمره نوشتم و پایان آنها نیز سخنی از حضرت علی (ع) آوردم.»

«راه حقیقت» دربردارنده بیش از ۴۰ داستان‌واره اخلاقی است. نویسنده در این داستان‌واره‌ها به مضامین اخلاقی مانند «عیب‌جویی»، «قناعت»، «صبر» و «تشکر کردن» پرداخته است.

در بخشی از داستان‌واره «اندکی صبر» می‌خوانیم: «آدم‌هایی رو دیدم که در اوج گرفتاری و سختی، صبر پیشه می‌کنن و مشکل خودشون رو با نهایت صبوری پیش می‌برن! برعکس، خیلی‌ها رو هم دیدم که توی گرفتاری‌شون، یه تصمیم بی‌حساب و کتاب می‌گیرن و بعدش هم کلی پشیمون می‌شن از کاری که انجام دادن!... آدم‌هایی را دیدم که صبر در زندگی اونها جایی نداره و هرکاری رو با عجله انجام می‌دن... حضرت علی (ع) می‌فرمایند: «با صبر و بردباری، غم‌ها و ناراحتی‌هایی را که بر تو وارد می‌شود از خود دور کن و نفست را به صبر عادت بده که بسیار خلق نیکویی است؛ و نفس خود را به صبر در سختی‌ها و ناراحتی‌ها دنیا وادار کن.»

«راه حقیقت» در ۹۶ صفحه، شمارگان هزار نسخه‌ای، به بهای ۱۵ هزار تومان از سوی انتشارات مدرسه منتشر شده است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :