عنوان مجله : سفینه
دوره انتشار : فصلنامه
مدير مسئول : محمد حسین شهری
هیئت تحریریه : دکتر پروین بهارزاده، دکتر احمد بهشتی، دکتر منصور پهلوان، دکتر جلیل تجلیل، دکتر مهدی دشتی، دکتر محمد مهدی رکنی، دکتر علی شیخ الاسلامی، حجت الاسلام حسن طارمی راد، دکتر نهلا غروی نائینی، دکتر مجید معارف، دکتر سید محسن میر باقری
کد ISSN : 1735-0689
آدرس : تهران _ خیابان شریعتی _ رو به روی خیابان ملک _ خیابان شبستری _ خیابان ادیبی _ پلاک 26
تلفن : 77501125_021
دورنگار : 77506602_021
امور مشترکان : 77501125 (021)
پست الکترونیک : info@safinahmagazine.ir
آدرس اینترنتی : http://www.safinahmagazine.ir/fa/
امتیاز : علمي - ترويجي

سفینه

در باره نشریه:

در سال ۱۳۸۲ شمسی مطایق با ۱۴۲۵ قمری بعد از نزدیک به دو سال بررسی ، مطالعه و مشورت با افراد فرهیخته از حوزه و دانشگاه ، انتشار نشریه را به صورت فصلنامه تخصصی مطالعات قرآن و حدیث آغاز نمودیم تا با جهت گیری صحیح ، حرکت در پرتو دو یادگار پیامبر(ص) ، کیفیت علمی بالا ، ژرف نگری در مسائل ، تبیین حقایق دینی با حوصله تمام و بدون جدال و تعصّب ،شناساندن ناشناخته ها و پرده برداری از حقایق مغفول وپنهان ، گامی برای درمان دردها برداریم.
نام نشریه را «سفینه » نامیده ایم ، به تبرک سفینه نجاتی که پیامبر خدا ، نوح نبی- علی نبینا و آله و علیهالسلام- اندکْ یارانِ مومن خود را در آن نشانید و از طوفان سهمگین و فراگیر آن روزگار رهانید و خداوند بزرگ در قرآن سترگ ، آن کشتی را « آیتی برای جهانیان» نامید.(عنکبوت، ۱۵).
همچنین می خواهیم سفینه نجاتی را به یاد آوریم که رسول خدا(ص) برای امّت خود – در هر زمان و زمین،تا قیام قیامت – برای رهایی آنها از طوفان سخت حوادث و فتنه ها شناسانده است. امیدواریم با به دست گرفتن «رایتِ هدایت » جلوه های دیگر از آن « آیت هدایت » را به مخاطبین خود – جامعه حوزوی و دانشگاهی و عموم پژوهشگران مسائل دینی – بشناسانیم ، گرچه اندک شمار باشیم .
در این راه دست همکاری و همدلی و هم زبانی و همراهی  به تمام باورداران و پیروان ثقلین می دهیم و به رافت و رحمت پدرانه حضرت ولی عصر (عج) امید می بندیم که همه ما را مشمول لطف خود قرار دهد.