تاريخ : دوشنبه 1396/4/19 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 59859
دهه کرامت فرصتی مناسب برای انتقال فرهنگ اهل بیت(ع) است

دهه کرامت فرصتی مناسب برای انتقال فرهنگ اهل بیت(ع) است

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: دهه کرامت فرصتی مناسب برای بروز شادی مبتنی بر آموزه های اسلامی و انتقال فرهنگ اهل بیت(ع) در این زمینه است.

به گزارش ایرنا،آیت الله محمد محمدی ری شهریروز یکشنبه در دیدار با اعضای شورای هماهنگی بزرگداشتدهه کرامتبا بیان اینکه باید شادی مبتنی بر آموزه های اسلامی را به جوانان مومن آموزش دهیم افزود:
«فعالیت های حساب شده و با برنامه ریزی دقیق می تواند فرصت هایی مثل دهه کرامت را پربار کند.»
وی گفت: شادی برای همه اقشار جامعه مناسب است و همه به آن نیازمند هستند اما متاسفانه شاهدیم که این مقوله فراموش شده است و متاسفانه جامعه ما را به عنوان جامعه گریه می شناسند.
محمدی ری شهری با بیان اینکه اسلام دین شادی است افزود:
« اسلام برنامه تکامل مادی و معنوی انسان است و تکامل انسان ها بدون شادی امکانپذیر نیست.»
وی با بیان اینکه شادی به دو بخش شادی پایدار و ناپایدار تقسیم بندی می شود تاکید کرد:
«باید به دنبال شادی پایدار برای جامعه باشیم و بدانیم که شادی ناشی از فسق و فجور و لاابالی گری شادی ناپایدار و مرارت بار برای جامعه است.»
محمدی ری شهری ادامه داد:
«تفکیک بین شادی پایدار و ناپایدار مساله مهمی است که نیاز به توجه دارد و باید به دنبال شادی ای باشیم که انسان را سعادتمند و خوشبخت کند.»
وی با اشاره به تقسیم بندی رفتارها به دو بخش رفتارهای عاقلانه و جاهلانه گفت:
«شادی اساسا رفتاری عاقلانه است و افسردگی، غم و غصه از جنود جهل است و اسلام نه تنها با شادی و نشاط مخالفتی ندارد بلکه آن را از جنود عقل می داند.»
دبیر شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در ابتدای این دیدار با بیان اینکه ستاد بزرگداشت دهه کرامت در سالجاری مردمی بودن جشن های رضوی را دنبال می کند افزود: تلاش می کنیم حضور مردم در این جشن ها پررنگ باشد تا این جشن ها ماندگار شود.
حجت الاسلام حمید رضا ارباب سلیمانی افزود: فراگیر بودن این جشن ها هدف دیگر ستاد بزرگداشت است که تلاش می شود تا همه نقاط کشور اعم از شهر، روستا و عشایر در این جشن ها مشارکت داشته باشند.
وی وحدت بخش بودن و شادی آفرینی جشن های دهه کرامت را از دیگر اهداف ستاد برگزاری ذکر کرد و افزود: ۹۰ هزار هیات مردمی، ۸۰ هزار مسجد، ۲۳ هزار کانون فرهنگی مساجد و ۸ هزار بقعه و امامزاده درگیر برگزاری جشن های این دهه هستند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :