مطالعه کتاب خرید کتاب دانلود کتاب
عنوان کتاب : امام سجاد(ع): جمال نیایشگران
محل نشر : مشهد
ناشر : بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی
نوبت چاپ : دوم
تاریخ انتشار : 1379 ش
تعداد جلد : 1
تعداد صفحه : 325
قطع : وزیری
زبان : فارسی
جستجو در Lib.ir

امام سجاد(ع): جمال نیایشگران

شامل شرح اجمالی زندگانی امام سجاد(ع) از ولادت تا شهادت و نیز شخصیت معنوی، اجتماعی، سیاسی، علمی و جلوه هایی از معارف آن حضرت است.

این کتاب شامل شرح اجمالی زندگانی امام سجاد(ع) از ولادت تا شهادت و نیز شخصیت معنوی، اجتماعی، سیاسی، علمی و جلوه هایی از معارف آن حضرت و نیز درس هایی از امام سجاد(ع) است که در هر بخش به اختصار اما جامع و به شیوه ای روان و در پنج فصل نگارش یافته است:

فصل اول به زندگی حضرت از ولادت تا شهادت پرداخته شده است ومباحثی چون: ولادت علی بن الحسین(ع)، مکان ولادت، کنیه و القاب، پدر و مادر، همسر و فرزندان، شهادت، امامت و دلایل امامت، منحرفان از خط امامت راستین، فرقه کیسانیه و چگونگی پیدایش آن و انگیزه های سیاسی در شکل گیری کیسانیه و نیز شخصیت محمد حنفیه و شخصیت مختار در نزد امامیه و تمایز قیام توّابین و قیام مختار مطرح گردیده است.

فصل دوم شخصیت معنوی و اجتماعی امام مورد بررسی قرار گرفته است. فصل سوم بررسی زندگی سیاسی امام را مورد نظر قرار داده است. شخصیت علمی حضرت در فصل چهارم کتاب مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.

فصل پنجم تحت عنوان جلوه هایی از درس های امام سجاد(ع)، این عناوین آمده است: رساله حقوق، رساله حقوق در منابع روایی، متن رساله حقوق، صحیفه سجادیه، مستدرکات صحیفه، شرح های نگاشته شده بر صحیفه، سند و رجال صحیفه، حدیث صحیفه، گستره معارف انسانی در صحیفه سجادیه، سیمای انسانی و فضایل انسانی در صحیفه سجادیه و مواضع سیاسی ـ اجتماعی امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه.