مطالعه کتاب خرید کتاب دانلود کتاب
عنوان کتاب : محمد(ص) رسول خدا
پديدآورنده : آنه ماری شیمل
مترجم : حسن لاهوتی
محل نشر : تهران
ناشر : شرکت انتشارات علمی و فرهنگی
نوبت چاپ : اول
تاریخ انتشار : 1383ش
تعداد جلد : 1
تعداد صفحه : 551
قطع : وزیری
زبان : فارسی
جستجو در Lib.ir

محمد(ص) رسول خدا

حاصل پژوهش های چهل ساله دانشمندی اروپایی است در ستایش پیامبر اسلام و معرفی بخردانه، عاشقانه و عارفانه او.

کتاب «محمد(ص) رسول خدا»، حاصل پژوهش های چهل ساله دانشمندی اروپایی است در ستایش پیامبر اسلام و معرفی بخردانه، عاشقانه و عارفانه او.

پرفسور شیمل در این کتاب می کوشد با بهره گیری از آرای فیلسوفان، گزارش های تاریخ نگاران، راویان احادیث، نگاشته های مفسران، خیال ورزی های شاعران و روشن بینی های عارفان، مقام آسمانی پیامبر رحمت را باز نمایاند.

شیمل در این کتاب بر آن نیست که بر اساس روش های معمولی پژوهش در سیره و شخصیت پیامبر، کَندوکاو کند. او اگرچه از این گونه روش ها آگاه است و در همین کتاب نیز به منابع دست اول ارجاع بسیار می دهد، ولی او پیامبر را در دل و جان مسلمانان می جوید و بر اساس همان نقشی که مسلمانان از سیمای نازنین نبوی در ذهن و زبان دارند، پیامبر را ترسیم می کند. مشاهده رخسار پرمهر رسول خدا(ص) از روزن چشم پژوهشگری اروپایی که عمری را در راه اسلام شناسی به ارادت گذرانده، مایه روشنی دل است.

مطالب کتاب در دوازده فصل با این عنوان ها آمده است: سیره و سرگذشت، مقتدای نکو، یکتایی مقام محمد(ص)، قصه ها و معجزه ها، محمد(ص) شفیع قیامت و صلوات بر او، نام های پیمبر، نور محمد و مکتب عرفان، جشن میلاد پیمبر، سیر شبانه و معراج پیمبر، نعت پیمبر، طریقه محمدیه و تفسیر تازه از زندگی پیمبر، محمد(ص) پیمبر خدا در آثار محمد اقبال.

یادآوری می شود در ابتدای کتاب، مطالبی چون فهرست تصاویر، یادی از شادروان پروفسور آنه ماری شیمل، سخن مترجم، اختصارات و کتاب نامه مترجم، پیش گفتار و مقدمه مؤلف و در پایان کتاب، ضمیمه نام های شریف پیمبر، اختصارات، یادداشت های مربوط به مقدمه مؤلف، نمایه الفبایی و کتاب نامه مؤلف آمده است.

کلیدواژه