مطالعه کتاب خرید کتاب دانلود کتاب
عنوان کتاب : ارمغان عزت
پديدآورنده : حسن علی محمودی
محل نشر : قم
ناشر : مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما
نوبت چاپ : اول
تاریخ انتشار : 1385 ش
تعداد جلد : 1
تعداد صفحه : 58
قطع : رقعی
زبان : فارسی
جستجو در Lib.ir

ارمغان عزت

پیامبر(ص) و تغییر قبله

زندگی پیامبر اعظم(ص)، شیرین و درس آموز است، ولی در میان آنها، واقعه تغییر قبله جایگاه ویژه ای دارد. این واقعه علاوه بر مستندات تاریخی و روایی، پشتوانه وحیانی نیز دارد، به گونه ای که هر گونه شک و تردید در آن را از بین می برد.

این اثر که به مناسبت نام گذاری سال ۱۳۸۵ به عنوان سال پیامبر اعظم(ص) تدوین یافته، از شش فصل تشکیل شده است. نویسنده با ترسیم گوشه هایی از زندگانی پیامبر بزرگ اسلام، از اهمیت و آثار قبله سخن می گوید و درباره قبله اول مسلمانان نیز اطلاعاتی می دهد و درس های آموزنده تغییر قبله را تبیین می کند.

برخی عنوان های این کتاب عبارتند از: مفهوم شناسی، اهمیت و آثار قبله در اسلام، بیت المقدس نخستین قبله اسلام، فضیلت بیت المقدس در قرآن، بیت المقدس در روایات، بیت المقدس در گذر تاریخ، ویژگی های یهود در تاریخ، قبله یهود، گنجینه های بیت المقدس، اسلام و قدس شریف، فلسفه نماز خواندن مسلمانان به سوی بیت المقدس، کعبه؛ قبله گاه مسلمانان، تاریخچه بنای کعبه، نخستین ساکنان مکه و متولیان کعبه، جایگاه کعبه در قرآن، ماجرای تغییر قبله از بیت المقدس، فلسفه و آثار تغییر قبله، شناخت قبله. «همراه با برنامه سازان»، عنوان آخرین بخش کتاب است که از موضوع هایی همچون: پیشنهادهای برنامه ای، پرسش های مسابقه ای، پرسش های مردمی، پرسش های کارشناسی درباره تغییر قبله، کتاب شناسی و کتاب نامه فراهم آمده است.