۸۱۳.عنه صلى الله عليه و آله :أهلُ الجنَّةِ عِشْرونَ و مائةُ صَفٍّ ، هذهِ الاُمّةُ منها ثَمانُونَ صَفّا . ۱
۸۱۴.عنه صلى الله عليه و آله :إنّ في الجنّةِ عِشْرينَ و مائةَ صَفٍّ ، اُمّتي منها ثَمانُونَ صَفّا . ۲
133
الظّاهِرونَ مِنَ الاُمَّةِ الإسلامِيَّةِ
۸۱۵.رسولُ اللّهِ صلى الله عليه و آله :لَن يَبْرَحَ هذا الدِّينُ قائما يُقاتِلُ عَلَيْهِ عِصابةٌ مِنَ المُسلِمينَ حتّى تَقُومَ السّاعةُ . ۳
۸۱۶.عنه صلى الله عليه و آله :لا تَزالُ طائفةٌ مِنْ اُمّتي ظاهِرِينَ حتّى يَأْتِيَهُمْ أمْرُ اللّهِ وَ هُمْ ظاهِرونَ . ۴
۸۱۷.عنه صلى الله عليه و آله :لا تَزالُ طائفةٌ مِن اُمّتي قَوّامةً على أمْرِ اللّهِ لا يَضُرُّها مَنْ خالَفَها . ۵
و الأخبارُ في هذا المعنى كثيرة، و لكنْ يتّصلُ إسنادُها إلى أبي هُريرة و المغيرة بن شُعبة و معاوية و ثَوْبان و أمثالهم ، فراجِعْ و تأمَّلْ .
۸۱۸.عنه صلى الله عليه و آلهـ لَمّا قَرَأ :«وَ مِمَّنْ خَلَقْنا اُمَّةٌ يَهْدُونَ بِالحَقِّ وَ بِهِ يَعْدِلُونَ»۶ـ: إنَّ مِنْ اُمّتي قَوما علَى الحَقِّ حتّى يَنْزِلَ عيسَى بنُ مريمَ عليه السلام . ۷
۸۱۳.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :اهل بهشت يكصد و بيست صف اند كه هشتاد صف آن را اين امّت تشكيل مى دهد.
۸۱۴.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :در بهشت يكصد و بيست صف است كه هشتاد صف آن ، امّت من است.
133
چيرگان و قيام كنندگان امّت اسلامى
۸۱۵.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :اين دين همواره پا بر جا خواهد بود و گروهى از مسلمانان تا قيام قيامت، به خاطر آن مى جنگند.
۸۱۶.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :هميشه گروهى از امّت من چيره و مسلّط بر امورند تا آنكه فرمان خدا ايشان را در همان حال دررسد.
۸۱۷.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :همواره گروهى از امّتم فرمان خدا را نگاه مى دارند و مخالفانشان نمى توانند به ايشان گزندى برسانند. ۸
۸۱۸.پيامبر خدا صلى الله عليه و آلهـ پس از قرائت آيه «و از ميان كسانى كه آفريديم امّتى هستند كه به سوى حق راهنمايى مى كنند و به حق دادگرى مى كنند» ـفرمود : از ميان امّت من گروهى هستند كه تا زمان بازگشت عيسى بن مريم عليه السلام [از آسمان]، بر حق هستند.
1.بحار الأنوار : ۷/۱۳۰/۲ .
2.بحار الأنوار : ۷/۱۳۰/۳ .
3.كنز العمّال : ۳۴۴۹۵ .
4.كنز العمّال : ۳۴۴۹۶ .
5.كنز العمّال : ۳۴۴۹۷ .
6.الأعراف: ۱۸۱ .
7.مجمع البيان : ۴/۷۷۳ .
8.در اين باره اخبار زيادى رسيده است اما اسناد آنها به ابو هريره و مغيرة بن شعبه و معاويه و ثوبان و امثال اينها مى رسد. لذا جاى بررسى و تأمّل دارند.