مؤلفه‌هاي احساس سعادتمندي در احاديث با رويکرد روانشناختي - صفحه 139

واکنش مثبت به ناخوشایند، صبر نام دارد. همچنین در بعد تشریع، واکنش مثبت به بایدها، رغبت، و واکنش مثبت به نبایدها، کراهت نام دارد. نشاط نیز ترکیبی از لذت مادی و لذت معنوی است.

کتابنامه

_ اخلاق پژوهی حدیثی (الف)، عباس پسندیده، تهران: سازمان مطالعات وتدوین کتب درسی علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) و دانشکده علوم حدیث، اول، 1389ش.
_ اخلاق در قرآن، محمدتقی مصباح یزدی، تحقیق و نگارش: محمدحسین اسکندری، قم: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی رحمه الله علیه ، بی‌تا.
_ بحارالانوار، محمد باقر بن محمد تقی مجلسی، تهران: المکتبة الاسلامیه، 1388ق.
_ البلد الامین، ابراهیم بن علی کفعمی، بی جا، بی‌تا.
_ تحف العقول، ابن شعبه حرانی، قم: آل علی، 1382ش.
_ التوحید، ابن بابویه محمّد بن علی (شیخ صدوق)، قم: مؤسسة النشر الاسلامی، 1398ق.
_ روانشناسی شادی، مایکل آرگایل، ترجمه: مسعود گوهری و همکاران، اصفهان: جهاد دانشگاهی دانشگاه اصفهان، بی‌تا.
_ سنن الترمذی(الجامع الصحیح)، محمد بن عیسی ترمذی، تحقیق: احمد محمد شاکر، بیروت: دار احیاء التراث، بی‌تا.
_ صحیح مسلم، مسلم نیشابوری، بیروت: دارالفکر، بی‌تا .
_ العین، خلیل بن احمد فراهیدی، قم: موسسه دارالهجره، 1409ق.
_ عیون أخبار الرضا، ابن بابویه محمّد بن علی (شیخ صدوق)، تحقیق: السید مهدی حسینی لاجوردی، تهران: جهان، بی تا.
_ عیون الحكم والمواعظ، علی بن محمد لیثی واسطی، تحقیق: حسین حسنی بیرجندی، قم: دارالحدیث، 1376ش.
_ غررالحكم، عبدالواحد تمیمی آمدی، ترجمه و شرح: خوانساری، تهران: دانشگاه تهران، 1373ش.
_ قرب الاسناد، عبدالله بن جعفر حمیری، قم: مؤسسه آل البیت، 1413ق.
_ الكافی، محمد بن یعقوب کلینی، تهران: دارالکتب الاسلامیه، 1363ش.
_ كنز العمال، متقی هندی، بیروت: موسسه الرساله، 1409ق، اول.
_ لسان العرب، ابن منظور، قم: نشر ادب الحوزه، 1405ق.

صفحه از 139