گزارش حضرت زينب از رويداد كربلا و مقدّمات و پيامدهاى آن‏ - صفحه 100

قتلگاه هر يك از آنان جداگانه و پراكنده و قبرهايشان از يكديگر دور است. حوادث و بلاهايى كه بر سر آنان مى‏آيد، چيزى است كه خداوند براى تو و آنان خواسته و گزيده است. پس سپاس و ستايش خداوند - جلّ و عزّ - را به جاى بياور كه چنين مقام و منزلت والايى را براى تو و آنان برگزيده است و به خواسته خداوندى خشنود باش.
من نيز با شنيدن اين سخنان آسمانى، خداى را سپاس گفتم و به قضاى خداوند نسبت به آنچه براى شما برگزيده است، راضى شدم.
سپس جبرئيل افزود: اى محمّد! برادر تو على، پس از تو مقهور و مغلوب اين امّت مى‏شود. دشمنان بر او گستاخى مى‏كنند و سپس كشته مى‏شود. بدترين خلق خدا - كه همانند كشنده شتر صالح است - او را مى‏كشد. در سرزمينى كه بدانجا هجرت كرده است (كوفه)، كشته خواهد شد. آن سرزمين، جايگاه شيعيان او و فرزندانش است؛ سرزمينى كه مصيبتها و بلاهاى شيعيان در آنجا در هر حالى، فزونى مى‏يابد.

سخنان جبرئيل در مورد امام حسين عليه السلام‏

آن گاه جناب جبرئيل به حسين عليه السلام اشاره كرد و فرمود: اين فرزند تو، همراه با گروهى از فرزندان و خاندان و برگزيدگان از امّت تو، در كنار رود فرات و در سرزمينى به نام كربلا، كشته خواهند شد. علّت آنكه به آن سرزمين كربلا مى‏گويند، آن است كه در روز قيامت - كه اندوه و غم و بلا و حسرت و پشيمانى در آن روز پايان ندارد - اندوه و بلا بر آنان فزونى مى‏گيرد... آن سرزمين پاك‏ترين نقطه زمين و حرمتش از تمامى سرزمينهاى مقدّس، بيشتر است. آن سرزمين قطعه‏اى از بهشت است.
هنگامى كه آن روز فرارسد، روزى كه فرزند تو و خاندانش در آن، شهيد شوند و لشكريان كفر و نفرين‏شدگان زمين آنان را احاطه كنند، زمين به لرزه مى‏افتد، كوهها

صفحه از 104