رساله‏ نامه حضرت زينب (س) - صفحه 170

على اكبر ايرانى قمى. قم: كتابخانه آيت اللَّه مرعشى، 1371.
در بخشى از اين مجموعه با عنوان «زينب و ساير بانوان كربلا» پنجاه كتاب درباره بانوان كربلا - كه در كتابخانه آيت‏اللَّه مرعشى موجود است - معرّفى شده است.

1-4) سه نكته‏

1-4-1) در موضوع زندگى و شخصيّت حضرت زينب (س) كتابهاى مستقلّى نيز تدوين شده است كه طبق جستجو در برخى از كتابشناسيها تعداد آنها بالغ بر 300 است كه به زبانهاى مختلف از جمله فارسى، عربى، انگليسى، اردو، تركى و ... به رشته تحرير درآمده‏اند.
1-4-2) در موضوع شخصيت و زندگى حضرت زينب(س) مقالات متعدّدى نگاشته شده و در روزنامه‏ها و مجلّات به چاپ رسيده است. در موضوعات مرتبط نيز حتّى در بسيارى از روزنامه‏ها و مجلّات در فاصله زمانى نزديك به واقعه عاشورا مطالب زيادى در اين زمينه نگاشته مى شود. بر اساس جستجوى به عمل آمده در بانك اطّلاعات نشريات كشور، كتابشناسى ملّى ايران، پايگاه اطّلاعات و مدارك علمى ايران، پايگاه مجلّات تخصّصى، پايگاه اطّلاع‏رسانى سراسرى اسلامى، بانك مقالات اسلامى، پايگاه اطلاعات علمى جهاد دانشگاهى و برخى از كتابشناسيهاى ديگر از جمله مقاله‏شناسى امام حسين: فهرست مقالات نشريّات ايران و... بالغ بر 400 مقاله در موضوع حضرت زينب (س) به زبانهاى فارسى، عربى و انگليسى بدست آمد كه پس از مطابقت با مقالات منتشره در 13 نشريّه مرتبط با معارف اسلامى كه داراى رتبه علمى پژوهشى و 6 نشريّه كه داراى رتبه علمى ترويجى‏اند، متأسّفانه فقط تعداد اندكى حدود 2% مقالات در نشريات معتبر به چاپ رسيده است. از جمله:
- رساله عصمتيّه. جويا جهانبخش. آينه ميراث، ش 41، تابستان 1387:

صفحه از 189