1- 1- 4) الحسنبن عليٍّ الوَشّاء:
شيخ طوسى ايشان رادر زمره اصحاب امام رضا عليه السلام ذكر كرده است. ۱ نجاشى نيز مىنويسد: «... من أصحاب الرضا عليه السلام و كان من وجوه هذه الطائفة...». ۲
آيتاللَّه خويى نقل مىكند: «روى الشيخ في التهذيب بسنده عن أبيجعفر محمّدبن المفضّل ابن إبراهيم الأشعريّ، قال حدّثنا الحسنبن عليّبن زياد و هو الوشّاء الخزّاز و هو ابن بنت إلياس وكان وقف و رجع فقطع.» و مىنويسد: «محمّدبن المفضل ثقة و الطريق إليه صحيح.» مرحوم خويى در ادامه، گفتار ديگرى از شيخ طوسى درباره اى راوى نقل كرده مبنى بر اينكه شيخ در كتاب الغيبه ايشان را ذيل عنوان «الواقفه من جملة من كان واقفاً ثم رجع لما ظهر من المعجزات على يد الرضا عليه السلام» آورده و نوشته است: «و كيف كان فلانينبغي الريب في جلالة الرجل و وثاقته.» ۳ بنابراين آيتاللَّه خويى شك در وثاقت و بزرگى مقام حسنبن على وشّاء را شايسته نمىداند.
1- 1- 5) أحمدبن عائذ:
شيخ طوسى وى را جزء اصحاب امام باقر عليه السلام و امام صادق عليه السلام ذكر كرده است. ۴ نجاشى نيز ايشان را با عنوان «ثقه» ياد كرده است. ۵مرحوم خويى نيز به ذكر گفتار شيخ و نجاشى بسنده كرده است. ۶
1- 1- 6) ابن اُذيْنه = عمربن أذينه:
شيخ طوسى او را از اصحاب امام صادق عليه السلام و امام كاظم عليه السلام ياد كرده و با عنوان «ثقه» ستوده است. ۷ نجاشى نيز درباره ايشان فرموده است: «شيخ اصحابنا البصريين و وجههم...» ۸
1- 1- 7) بريد العِجليّ:
شيخ ايشان را از اصحاب امام باقر عليه السلام ۹ و امام صادق عليه السلام ۱۰