انسان در عالم ذرّ نتايج و تواتر روايات - صفحه 121

براى انسانها صورت گرفته است.
10. انسانها، بعد از اتمام محفل معارفه وامضاى تعهّدنامه، به پشت آدم انتقال مى‏يابند و با روح و بدن‏شان، در صلبها و رحمها جارى مى‏شوند تا زمان ورود آنها به دنيا فرا رسد.
11. ايمان و كفر و شرك در آنجا نسبت به ايمان و كفر و شرك دنيا علّيّتى ندارد؛ امّا به طور معمول، كسانى كه در آنجا ايمان را برگزيدند، در اينجا نيز مؤمن خواهند بود. كسانى كه در آنجا كفر و شرك را برگزيدند، در اينجا به طور طبيعى و طبق اراده و اختيار خويش، به كفر و شرك رو خواهند آورد؛ مگر اينكه بتوانند در دنيا كار فوق‏العاده‏اى انجام دهند.
12. انسان پيش از آنكه به اين دنيا قدم بگذارد، وجود داشته، بدون اينكه ذكرى از او در ميان باشد؛ ولى پيش از عالم ذرّ و ارواح، هيچ خبرى از انسان نبود؛ يعنى اصلاً انسانى نبود: «لَمْ يَكُنْ شَيْئاً فِي كِتَابٍ وَ لَا عِلْم». (۵: ج ۵، ص ۱۲۰)
13. روحى كه در آخر چهار ماهگى به جنين دميده مى‏شود، غير از روح قديمى است كه دو هزار سال پيش از ابدان ذرّى خلق شده، در عالم ذرّ با بدن ذرّى تركيب يافته و در صلبها و رحمها جارى مى‏شود.
14. تمام انسانهايى كه در عالم ذرّ موجود شده و با خدا عهد و پيمان بسته‏اند، به دنيا هم خواهند آمد.
15. نطفه‏هايى كه مراحل تبديل به انسان را طى نمى‏كنند و به صورت عزل يا سقط از بين مى‏روند، سابقه وجودى در عالم ذرّ نداشته‏اند.
16. براى اسقاط جنين، پيش از دميده‏شدن روح عقل و حيات - يعنى پيش از اتمام چهار ماهگى - ديه معيّن شده، و اين به خاطر وجود روح انسانى در اوست.
17. تمام پيامبران و رسولان و اوصيا، در عالم ذرّ مشخص شده، آفريدگان به طاعت آنها خوانده شده‏اند و آنان بر اين امر با خدا پيمان بسته‏اند.
18. حجرالاسود در آن عالم فرشته‏اى بوده است. پيمان الاهى با خلق، در كاغذ

صفحه از 126