سخنى چند در مورد زيارت عاشوراى معروفه - صفحه 161

خواند. سيف‏بن عميره مى‏گويد: به صفوان گفتم: علقمه دعاى وداع را از امام باقر عليه السلام نقل ننموده است فقط زيارت كرده است. صفوان گفت: من با امام صادق عليه السلام وارد اينجا شدم و همان‏طورى كه ما كرديم، زيارت كرد و دعاى وداع را خواند و همان‏طورى كه ما نماز خوانديم، نماز خواند. سپس به من فرمود: با اين زيارت و دعا، زيارت كن؛ زيرا من ضامنم براى هر كسى كه با اين زيارت، زيارت كرده و اين دعا را از نزديك يا دور بخواند كه زيارت و دعاى او مقبول و سعى او مشكور و سلام او رسيده باشد و حوائج او برآورده شود؛ هر چه در هر قدر باشد. فرمودند: صفوان، من اين زيارت را با اين ضمانت، از پدرم و پدرم از پدرش امام علىّ‏بن الحسين عليه السلام و او از امام حسين و امام حسين از برادرش امام حسن و امام حسن از پدرش اميرالمؤمنين و اميرالمؤمنين از رسول خدا و رسول خدا از جبرئيل و جبرئيل از خدا يافته‏ام. الحديث.
و طريق شيخ - رحمه اللَّه تعالى - به محمّدبن خالد صحيح است و سند اين است: حسين‏بن عبيداللَّه، عن أحمدبن محمّدبن يحيى، عن أبيه، عن محمّدبن عليّ‏بن محبوب، عن (كتاب) محمّدبن خالد الطيالسيّ.
حقير سفارش [ به‏] همه دوستان امام حسين عليه السلام [ مى‏كنم ]كه اين زيارت رابخوانند و ترك ننمايند تا آثار معنوى و مادّى آن را دريابند. و مرحوم محدّث بزرگوار حاج شيخ عبّاس قمى - رضوان اللَّه عليه - روايت صفوان را تماماً نقل فرموده است. و الحمدللَّه ربّ العالمين.

صفحه از 162