امت - صفحه 261

۲۹۸.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :از امّت من ، كسانى هستند كه با شفاعت هر يك از آنان ، شمارى بيش از مُضَر ۱ به بهشت مى روند .

۲۹۹.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :پروردگارم به من وعده داد كه هفتاد هزار تن از امّتم را بدون حسابرسى و عذابى به بهشت ببَرد و با هر هزار نفر ، هفتاد هزار نفر و سه مشت با مُشت هاى خودش . ۲

۳۰۰.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :هيچ پيامبرى نمانده ، مگر آن كه خواسته اش به او داده شده است و من ، شفاعتم را براى امّتم به تأخير انداخته ام.

۳۰۱.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :خداوند ، آيه اى اميدبخش تر از اين آيه بر من نازل نكرده است : «و به زودى ، پروردگارت ، به تو عطا خواهد داد، تا خرسند گردى» . اين را ، براى امّتم در روز قيامت اندوخته است .

۳۰۲.پيامبر خدا صلى الله عليه و آلهـ در فضيلت روزه ماه رمضان ـ :و در روز شانزدهم ، خداوند [اين پاداش را] به شما عطا فرمود كه هر گاه از گور بيرون آييد ، شصت جامه به شما مى دهد تا بپوشيد و ناقه اى كه بر آن بنشينيد و خداوند ، ابرى برايتان مى فرستد كه از گرماى آن روز ، در سايه آن درآييد ... و در روز بيست و پنجم ، خداوند در زير عرش خويش ، هزار قبّه سبز براى شما مى سازد كه بر سرِ هر قبّه اى ، خيمه اى از نور است . خداوند ـ تبارك و تعالى ـ مى فرمايد : «اى امّت احمد ! من ، پروردگار شما هستم و شما ، غلامان و كنيزان من هستيد . در سايه عرش من ، در اين قبّه ها درآييد و بخوريد و بياشاميد و گوارايتان باد ! نه بيمى بر شماست و نه اندوهى شما را خواهد گرفت . اى امّت محمّد! به عزّت و جلالم سوگند ، شما را آن گونه به سوى بهشت خواهم فرستاد كه اوّلين و آخرينِ خلايق از شما به شگفت آيند . بر سرِ هر يك از شما ، هزار تاج نور خواهم نهاد و هر كدامتان را بر ناقه اى خواهم نشانْد كه از نور ، آفريده شده و مهارش از نور است و در آن مهار ، هزار حلقه طلاست و بر هر حلقه اى ، فرشته اى از فرشتگان ، گماشته شده اند و در دستِ هر فرشته اى ، عمودى از نور است و بدون حسابرسى به بهشت وارد مى شود .

1.. مُضَر ، قبيله اى بسيار بزرگ است ، منسوب به مُضَر بن نزال بن مَعد بن عدنان .

2.. اين تعبير ، براى مبالغه در فراوانى است ؛ وگرنه خداوند ، نه دستى دارد و نه كف دستى و نه مُشتى .

صفحه از 314