امنیت - صفحه 23

۲۸.امام زين العابدين عليه السلامـ از دعاى ايشان براى عافيت (آسايش) ـ :و مرا از نعمت تن درستى و امنيّت ، برخوردار فرما !

۲۹.امام زين العابدين عليه السلام ـ در دعاى ايشان ـ :بار خدايا ! گشايش در روزى ، و امنيّت در وطن را عطايم فرما .

۳۰.امام زين العابدين عليه السلام :بار خدايا ! بر محمّد و خاندان محمّد ، درود فرست ، و به جاى ... تلخىِ ترس از ستمگران ، شيرينى امنيّت را عطايم كن .

۳۱.امام زين العابدين عليه السلام :معبودا و سَروَرا ! و اى فرجامينْ اميد من! تو از فرازِ عرشت بر زمين هايت و فرشتگانت و باشندگان در آسمان هايت درخشيدى ، و آواها بُريده شد ، و جنبش ها آرام گرفت ، و زندگان در بسترها چونان مُردگان شدند ، و تو بندگانت را در حالات گونه گون يافتى : از آنهاست ترسانى كه به تو پناه آورده و تو او را آرامش و امنيّت بخشيده اى .

۳۲.امام رضا عليه السلامـ در دعا ـ :اى كسى كه مرا به خودت ره نمون شدى و دلم را به تصديقت رام ساختى ، امنيّت و ايمان را در دنيا و آخرت ، از تو درخواست مى كنم .

۳۳.امام هادى عليه السلامـ در قنوتش ـ :اى آن كه درماندگان او را خواندند و پاسخشان داد ، و بيمناكان به او پناه بردند و آسوده خاطرشان كرد ، و فرمان بُرداران بندگى اش كردند و [از عبادت آنان] سپاس گزارى نمود ، و سپاس گزاران او را ستودند و پاداششان داد .

۳۴.امام مهدى عليه السلامـ در دعا ـ :اى ايمن از هر چيز ، و هر چيز از تو بيمناك! به ايمنى ات از هر چيز و بيمناكى هر چيز از تو ، از تو درخواست مى كنم كه بر محمّد و خاندان محمّد ، درود فرستى ، و به خودم و همسر و فرزندم و ديگر نعمت هايى كه ارزانى ام داشته اى ، امنيّت بخشى ، چندان كه هرگز از كسى نترسم و از چيزى بيمناك نباشم ، كه به راستى ، تو بر هر چيزى توانايى ؛ و خدا ما را بس است و او ، نيكو حمايتگرى است .

صفحه از 75