امنیت - صفحه 29

۴۱.امام صادق عليه السلامـ در پاسخ پرسشى در باره آهويى كه به حرم در آمده است ـ :گرفته نشود و دست هم زده نشود ؛ چرا كه خداوند متعال فرموده است : «هر كه بدان وارد شود ، در امان است» .

۴۲.مصباح الشريعةـ در آنچه به امام صادق عليه السلام نسبت داده شده است ـ :هر كس به حرم درآيد ، از مخلوق در امان است . هر كس به مسجد [الحرام ]درآيد ، اندام هايش از اين كه آنها را در معصيت به كار گيرد ، در امان اند ؛ و هر كس به كعبه درآيد ، دلش از اين كه آن را به غير ياد خدا مشغول دارد ، در امان است .

1 / 6

امنيّت موعود

قرآن

«خدا به كسانى از شما كه ايمان آورده و كارهاى شايسته كرده اند ، وعده داده است كه حتما آنان را در اين زمين ، جانشين قرار دهد ـ همان گونه كه كسانى را كه پيش از آنان بودند ، جانشين قرار داد ـ ، و آن دينى را كه برايشان پسنديده است ، به سودشان مستقر كند و بيمشان را به ايمنى مبدّل گردانَد [تا] مرا عبادت كنند و چيزى را با من ، شريك نگردانند ؛ و هر كس پس از آن به كفر گرايد ، آنان اند كه فاسق اند» .

حديث

۴۳.امام صادق عليه السلامـ در باره اين سخن خداوند عز و جل :«خدا به كسانى از شما كه ايمان آورده اند و كارهاى شايسته كرده اند ، وعده داده است كه حتما آنان را در اين زمين ، جانشين قرار دهد ـ همان گونه كه كسانى را كه پيش از ايشان بودند ، جانشين قرارداد ـ ، و آن دينى را كه برايشان پسنديده است به سودشان مستقر كند و بيمشان را به ايمنى مبدّل گردانَد [تا] مرا عبادت كنند و چيزى را با من شريك نسازند»ـ :اين آيه ، در باره قائم عليه السلام و ياران او نازل شده است .

صفحه از 75