ایمان - صفحه 117

«و اين ، خجسته كتابى است كه ما آن را فرو فرستاديم، [ و ]كتاب هايى را كه پيش از آن آمده ، تصديق مى كند ، و براى اين كه [ مردمِ ] امّ القرى ( مكّه ) و كسانى را كه پيرامون آن اند ، هشدار دهى ، و كسانى كه به آخرت ايمان مى آورند، به آن [ قرآن نيز ]ايمان مى آورند و آنان بر نمازهاى خود ، مراقبت مى كنند» .

«بنا بر اين ، به [ايمان] دعوت كن و همان گونه كه مأمورى ، ايستادگى نما و هوس هاى آنان را پيروى مكن و بگو: به هر كتابى كه خدا نازل كرده است ، ايمان آوردم و مأمور شدم كه ميان شما عدالت كنم . خدا پروردگار ما و پروردگار شماست . اعمال ما از آنِ ما و اعمال شما از آنِ شماست . ميان ما و شما خصومتى نيست . خدا ميان ما را جمع مى كند ، و فرجام ، به سوى اوست» .

«و كسانى كه به آيات پروردگارشان ايمان دارند» .

«و چون كسانى كه به آيات ما ايمان دارند، نزد تو آيند، بگو: «درود بر شما! پروردگارتان رحمت را بر خود ، مقرّر كرده كه هر كس از شما به نادانى ، كار بدى كند و آن گاه به توبه و صلاح آيد، پس وى آمرزنده مهربان است»» .

حديث

۱۵۴.پيامبر خدا صلى الله عليه و آلهـ در پاسخ شخصى كه از ايشان در باره نشانه ايمان پرسيد ـ :نشانه ايمان ، چهار تاست : گواهى دادن به يگانگى خدا ، و باور داشتن او ، و باور داشتن كتاب هاى او ، و باور داشتن فرستادگان او .

۱۵۵.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :بَه بَه از پنج چيز كه هر كس با يقين به آنها خداى را ديدار كند ، به بهشت مى رود : به خدا ، به روز واپسين ، به بهشت و دوزخ ، به زنده شدن پس از مرگ، و به حسابرسى ، ايمان داشته باشد .

صفحه از 436