ایمان - صفحه 81

۸۷.امام باقر عليه السلام :هر كس حقيقت ناب ايمان به قلبش وارد شود ، از زر و زيور دنيا دل بر مى كَند ... . براى مؤمن سزاوار نيست كه به زرق و برق زندگىِ دنيا بگرايد و بدان دل خوش كند .

۸۸.امام صادق عليه السلام :هيچ يك از شما به حقيقت ايمان نمى رسد ، مگر آن كه دورترين كس از خود را براى خدا دوست بدارد ، و نزديك ترين كس به خود را براى خدا دشمن بدارد .

۸۹.امام صادق عليه السلام :از نشانه هاى ايمان حقيقى ، آن است كه حق را ـ هر چند به زيان تو باشد ـ بر باطل ـ اگر چه به سود تو باشد ، ـ ترجيح دهى و اين كه گفتارت از دانشت فراتر نرود .

۹۰.امام صادق عليه السلام :بدانيد كه هيچ بنده اى از بندگان او ايمان نياورده است ، مگر آن كه از خداوند در كارى كه به او و با او كرده است ـ خوشايندش باشد يا ناخوشايندش ـ ، خشنود باشد .

۹۱.امام صادق عليه السلام :هيچ كس ايمانش به خدا خالص نمى گردد ، مگر آن كه خداوند در نزد او از خودش و پدرش و مادرش و زن و فرزندش و اموالش و از همه مردم ، محبوب تر باشد .

۹۲.عيسى عليه السلام :بنده به حقيقت ايمان نمى رسد ، مگر آن گاه كه دوست نداشته باشد به سبب عبادت خداوند عز و جل ، او را بستايند .

صفحه از 436