ایمان - صفحه 91

۱۰۹.امام باقر و امام صادق عليهماالسلامـ در زيارت جامعه ـ :درود بر شما پيشوايان اهل ايمان و مهتران پرواپيشگان ... و انبازان قرآن و راه روشن ايمان !
... اى حجّت خدا ! تو از پستان ايمان ، شير نوشانده شدى و با نور اسلام ، از شير گرفته شدى .

۱۱۰.امام هادى عليه السلامـ در زيارت جامعه كبيره ـ :درود بر شما ـ اى خاندان پيامبرى ، و جايگاه پيام الهى ، و آمد و شدگاهِ فرشتگان ، و فرودگاه وحى ، و كان مهر ، و گنجوَران دانش ، و پايانه بردبارى ، و ريشه هاى بزرگوارى ، و رهبران مردمان ، و اولياى نعمت ها ، و بنيادهاى نيكان ، و ستون هاى خوبان ، و مهتران بندگان ، و پايه هاى شهرها ، و درهاى ايمان ، و امانتداران خداى مهربان ، و زاده پيامبران ، و چكيده فرستادگان [خداوند] و خانواده برگزيده پروردگار جهانيان ـ و رحمت و بركات خدا بر شما باد !

۱۱۱.امام مهدى عليه السلامـ در آنچه براى زيارت ائمّه عليهم السلام از ايشان رسيده است ـ :شما خزانه داران و گواهان خداييد ، و دانش آموختگان او و امانتداران اوييد ، و مربّى بندگان و اركان شهرهاييد ، و قاضيان احكام و درهاى ايمانيد .

1 / 14

مغز ايمان

۱۱۲.امام على عليه السلامـ در حكمت هاى منسوب به ايشان ـ :مغز ايمان ، پرهيزگارى و پارسايى است و اين دو ، از كارهاى دل اند ، و نيكوترين عمل جوارح ، اين است كه پيوسته دهانت را از ذكر خداوند سبحان ، پُر دارى .

صفحه از 436