اهل بيت عليهم السلام - صفحه 123

ج ـ نهمينِ ايشان ، قائمشان است

۱۱۸.الخصالـ به نقل از سلمان ـ :بر پيامبر صلى الله عليه و آله وارد شدم . ديدم حسين عليه السلام بر زانوى ايشان است و پيامبر صلى الله عليه و آله بر پيشانى و دهان او بوسه مى زند و مى فرمايد : «تو آقا و آقا زاده اى . تو امام و امام زاده، و پدر امامان هستى . تو حجّت و فرزند حجّت و پدر حجّت هاى نُه گانه اى هستى كه از پشت تو اند و نهمينِ ايشان ، قائمشان است» .

۱۱۹.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :من ، سَرور آفريدگانِ خداوند عز و جل هستم . من ، از جبرئيل و ميكائيل و اسرافيل و حاملان عرش و همه فرشتگان مقرّب خداوند و پيامبران فرستاده خدا ، بهترم . من صاحب شفاعت و حوض ارزشمند هستم .
من و على ، پدران اين امّتيم . هر كه ما را بشناسد [و به ما ايمان آورد] ، در حقيقت ، خداوند عز و جل را شناخته [و به او ايمان آورده] است و هر كه ما را انكار كند ، در حقيقت ، خداى عز و جل را انكار كرده است .
از على خواهند بود دو سِبط امّت من و دو آقاى جوانان بهشت ، حسن و حسين ، و از نسل حسين ، نُه امام مى آيند كه فرمان بردارى از آنان ، فرمان بردارى از من است و نافرمانى آنان ، نافرمانى من است . نهمينِ ايشان ، قائمشان و مهدى شان است .

۱۲۰.امام حسين عليه السلام :از امير مؤمنان ـ كه درودهاى خدا بر او باد ـ در باره معناى اين سخن پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : «من در ميان شما ، دو چيز گران بها بر جاى مى گذارم : كتاب خدا و عترتم» ، سؤال شد كه : چه كسى عترت است ؟
فرمود : «من و حسن و حسين و نُه امام از نسل حسين ، كه نهمينِ ايشان ، مهدى و قائمشان است . اينان هرگز از كتاب خدا جدا نمى شوند و كتاب خدا هم از آنان جدا نمى شود ، تا اين كه بر پيامبر خدا ، در كنار حوض او ، وارد مى شوند» .

صفحه از 343