اهل بيت عليهم السلام - صفحه 17

۳.تاريخ دمشقـ به نقل از ابو سعيد خُدْرى، از اُمّ سَلَمه ـ :آيه : «خداوند، خواسته است پليدى را تنها از شما اهل بيت بزدايد» در خانه من نازل شد . گفتم : اى پيامبر خدا! آيا من از اهل بيت نيستم؟
فرمود : «تو بر خيرى . تو از همسران پيامبر خدا هستى» . اهل بيت عليهم السلام ، پيامبر خداست و على و فاطمه و حسن و حسين .

۴.تفسير الطبرىـ به نقل از ابو سعيد خدرى، از امّ سلمه ـ :هنگامى كه آيه : «خداوند، خواسته است پليدى را تنها از شما اهل بيت بزدايد و شما را كاملاً پاكيزه گرداند» نازل شد ، پيامبر صلى الله عليه و آله ، على و فاطمه و حسن و حسين عليهم السلام را فرا خواند و آنها را با عبايى خيبرى پوشاند و فرمود : «بار خدايا! اينان، اهل بيت من اند . خدايا! پليدى را از ايشان دور كن و كاملاً پاكشان گردان» .
گفت[م]: آيا من از آنها نيستم؟
پيامبر صلى الله عليه و آله فرمود : «تو در راه درست هستى» .

۵.تفسير الطبرىـ به نقل از ابو سعيد خدرى، در باره امّ سلمه ـ :اين آيه : «خداوند، خواسته است پليدى را تنها از شما اهل بيت بزدايد و شما را كاملاً پاكيزه گرداند» در خانه او نازل شد . امّ سلمه گفت : من بر درِ خانه نشسته بودم . گفتم : اى پيامبر خدا! آيا من از اهل بيت نيستم؟ فرمود : «تو بر مسير خيرى . تو از همسران پيامبر هستى» .
امّ سلمه گفت : اين، در حالى بود كه پيامبر صلى الله عليه و آله و على و فاطمه و حسن و حسين ـ كه خداوند از آنان خشنود باد ـ در خانه بودند .

صفحه از 343