اهل بيت عليهم السلام - صفحه 183

2 / 2 ـ 5

اهل بيت عليهم السلام ، به منزله سر و دو چشم

۱۶۸.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :اهل بيت مرا نسبت به خود (امّت)، همچون سر بدانيد براى پيكر و دو چشم براى سر ، كه پيكر ، جز با سر ، ره نمى يابد و سر ، جز با چشم ، هدايت نمى شود .

2 / 3

منزلت اهل بيت عليهم السّلام در روز رستاخيز

۱۶۹.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :نخستين كسى كه در كنار حوض كوثر بر من وارد مى شود ، اهل بيت من و كسانى از امّت من اند كه مرا دوست دارند .

۱۷۰.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :نخستين كسى از شما كه در كنار حوض كوثر بر من وارد مى شود ، على بن ابى طالب است ؛ نخستين كسى از شما كه اسلام آورده است .

۱۷۱.امام على عليه السلام :پيامبر صلى الله عليه و آله بر من وارد شد ، در حالى كه در بستر خفته بودم . حسين ، آب خواست . پيامبر صلى الله عليه و آله به سوى گوسفندمان رفت كه شيرش كم شده بود . پيامبر صلى الله عليه و آله آن را دوشيد و شير از پستانش جارى شد . حسن به سوى پيامبر صلى الله عليه و آله رفت ؛ ولى پيامبر او را دور كرد . فاطمه گفت : اى پيامبر خدا! گويى آن يكى را بيشتر دوست مى دارى؟ فرمود : «چنين نيست ؛ بلكه او زودتر آب خواسته بود» . سپس فرمود : «من و تو و اين دو و اين كه در بستر است ، در روز رستاخيز در يك جا خواهيم بود» .

صفحه از 343