اهل بيت عليهم السلام - صفحه 193

۱۸۴.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :هر كس نگريستن به شاخه ياقوت سرخى كه خداوند با دستِ خود آن را نشانده ، شادش مى كند و مى خواهد بِدان چنگ در زند ، بايد على و امامان از نسل او را دوست بدارد ، كه آنها منتخب و برگزيدگان خداوند عز و جل هستند و از هر گونه گناه و خطايى مصون اند .

۱۸۵.امام على عليه السلام :خداوند به فرمانبرى از پيامبر فرمان داده است؛ زيرا او معصوم و پاك است و به معصيتِ او فرمان نمى دهد . خداوند به فرمانبرى از اولو الأمر فرمان داده ؛ زيرا آنها معصوم و پاك اند و به معصيتِ او فرمان نمى دهند .

۱۸۶.امام على عليه السلام :همانا خداوند با منّت خويش، ما اهل بيت را برترى داده است ، آن جا كه در كتابش فرموده است : «خداوند خواسته است كه پليدى را تنها از شما اهل بيت بزدايد و شما را كاملاً پاك گرداند» ؟!خداوند ، ما را از پليدى هاى پنهان و پيدا و هر پَلَشتى و آلودگى پاك كرده است . پس ما راه حق را مى پوييم .

۱۸۷.امام حسن عليه السلام :ما از خاندانى هستيم كه خداوند با اسلام ، گرامى مان داشته است و ما را بر گزيده و انتخاب كرده و اختيار نموده است و هر گونه پليدى را از ما دور كرده و كاملاً پاكمان گردانيده است . پليدى ، همان شك است و ما هرگز در وجود خداى حق و دين او ترديد نمى كنيم . خداوند ، ما را از هر گونه سست رأيى و گم راهى، پاك گردانيده است .

۱۸۸.امام باقر عليه السلام :ما قابل توصيف نيستيم ، و چگونه گروهى كه خداوند ، رجس را ـ كه همان شك است ـ از ايشان دور كرده است ، توصيف مى شوند؟!

صفحه از 343