اهل بيت عليهم السلام - صفحه 293

۲۷۶.امام صادق عليه السلامـ در نامه اى به اصحاب خود ـ :اى گروه رحمت شده رستگار! همانا خداوند با خيرى كه به شما بخشيده، نعمتش را بر شما كامل گردانيده است . بدانيد كه در علم و امر خدا چنين نيست كه كسى از خلق خدا در دين او به دلخواه و رأى و قياس عمل كند . خداوند، قرآن را فرو فرستاده و در آن، بيان هر چيز را نهاده است . خداوند براى قرآن و آموختن آن ، اهلى را قرار داده است و اهل آگاهى از قرآن را ـ كه خداوند، علم آن را بديشان بخشيده ـ نرسد كه در آن به دلخواه و بر اساس رأى و قياس عمل كنند . خداوند با دادن علم خود بديشان، آنها را از اين كار بى نياز ساخته است و آن را ويژه ايشان كرده و آن علم را نزد ايشان نهاده است و اين، كرامتى است كه خداوند ، ايشان را با آن ارجمند داشته است . اينها همان اهل ذكرى هستند كه خداوند به اين امّت دستور داده از ايشان بپرسند .

3 / 1 ـ 11

پاسداران دين

۲۷۷.پيامبر خدا صلى الله عليه و آلهـ به على بن ابى طالب عليه السلام ـ :اى على! من و تو و دو فرزندت حسن و حسين و نُه فرزند حسين، بنيان ها و پايه هاى اسلام هستيم . هر كه از ما پيروى كند ، رهايى مى يابد و هر كه از ما باز ماند ، رو به سوى آتش دارد .

۲۷۸.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :در هر نسلى از امّت من ، دادگرى از اهل بيتم حضور دارد كه تحريف زياده روان ، در لباس دين در آمدن مُبطلان و تأويل جاهلان را از اين دين دور مى كند . امامان شما، همان راهبران شما به سوى خداوند عز و جلاند . پس بنگريد كه در دين و نماز خود، به چه كسانى اقتدا مى كنيد؟

صفحه از 343