اهل بيت عليهم السلام - صفحه 325

3 / 2

ويژگى هاى جامع ايشان

۳۴۰.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :خداوند متعال، فضيلت ، شرافت ، سخاوت ، دليرى ، دانش و حكمت را در من و خاندانم گرد آورده است و آخرت ، از آنِ ما و دنيا از آنِ شماست .

۳۴۱.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :به ما اهل بيت ، هفت ويژگى داده شده است كه به هيچ كس پيش از ما يا پس از ما داده نشده و نخواهد شد : زيبايى ، گشاده زبانى ، گذشت ، دليرى ، بردبارى ، دانش ، دوست داشتن زنان .

۳۴۲.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :من از خداوند ـ تبارك و تعالى ـ خواسته ام كه علم و حكمت را در فرزندان و نوادگان من و در كِشته هاى من و كِشته هاى ايشان تا روز رستاخيز قرار دهد و خداوند هم دعاى مرا مستجاب كرده است .

۳۴۳.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :خداوند عز و جل ده سرشت را در ما گرد آورده كه نه براى پيشينيان و نه براى ديگران گرد نياورده است . در ماست حكمت ، بردبارى ، دانش ، نبوّت ، گذشت ، دليرى ، ميانه روى ، راستى ، پاكى و پاك دامنى . ماييم كلمه تقوا و راه هدايت و الگوهاى والا و برترين حجّت و دستگيره استوار و ريسمان سخت و ماييم كه خداوند به دوستى با ما فرمان داده است : «پس از حق ، جز گم راهى چه خواهد بود؟ پس چگونه [از حق] باز گردانده مى شويد؟» .

صفحه از 343