اهل بيت عليهم السلام - صفحه 337

۳۶۵.امام صادق عليه السلام :ما خاندانى هستيم كه سنگرهاى دانش و نشانه هاى نبوّت و آگاهى از قرآن و داورى بين مردم ، در ميان ما نهاده شده است .

۳۶۶.امام صادق عليه السلام :خداوند عز و جل با امامانِ هدايت كه از خاندان پيامبر ما هستند ، از دينش پرده بر داشته و با آنها راه روشنش را آشكار نموده و با ايشان كليد از نهفته هاى دانشش بر گرفته است .

۳۶۷.امام صادق عليه السلام :ما ، درخت نبوّت و خانه رحمت و كليدهاى حكمت و كان دانش و جايگاه رسالت و مكان آمد و شدِ فرشتگان و جاى اسرار الهى هستيم . ما سپرده خدا در ميان بندگان اوييم. ما حرم بزرگ خداييم. ما پيمان خداييم . پس هر كس به پيمان ما وفا كند ، به پيمان خدا وفا كرده و هر كه آن را پاس ندارد ، عهد و پيمان خدا را پاس نداشته است .

۳۶۸.امام صادق عليه السلام :ما ، درخت نبوّت و كان رسالت و جايگاه آمد و شدِ فرشتگان و عهد و پيمان خداييم . ماييم سپرده هاى خدا و حجّت او .

۳۶۹.امام صادق عليه السلام :ما حجّت خداييم در ميان بندگانش و گواهان او در ميان خلايقش و معتمدان او در وحيَش و گنجوران او در دانشش و وجه او ـ كه بدان روى مى آورند ـ و چشم او در ميان مردم و زبان گوياى او و دل ديده ور او و درى كه بدان هدايت مى كند . ماييم آگاهان از امر او و دعوتگران به راهش . خدا با ما شناخته و با ما پرستيده مى شود . ما ره نمايان به سوى خداييم و اگر ما نمى بوديم ، خداوند پرستش نمى شد .

صفحه از 343