اهل بيت عليهم السلام - صفحه 63

۴۲.كتاب من لا يحضره الفقيهـ به نقل از ابن عبّاس ـ :پيامبر صلى الله عليه و آله فرمود : «... خدايا! هر يك از انبيا و پيامبران تو ، گنجينه و اهل بيتى داشته اند . على و فاطمه و حسن و حسين نيز اهل بيت و گنجينه من اند . پس هر گونه پليدى را از آنها دور كن و كاملاً پاكشان گردان» .

۴۳.الأمالى، صدوقـ به نقل از ابن عبّاس ـ :روزى پيامبر خدا صلى الله عليه و آله نشسته بود و على ، فاطمه ، حسن و حسين نزد او بودند . پس پيامبر صلى الله عليه و آله فرمود : «خدايا! تو مى دانى كه اينها اهل بيت من اند . هر كس را كه آنها را دوست مى دارد ، دوست بدار و به هر كه از آنها نفرت دارد ، نفرت بورز و هر كس را كه با آنها همراهى مى كند، همراهى كن و هر كس را كه ايشان را دشمن مى دارد، دشمن بدار و هر كه را بِديشان يارى مى رساند، يارى رسان و آنها را از هر پليدى پاك گردان و از هر گناهى معصومشان بدار و به روح قدسى از نزد خود، تأييدشان كن...» .
سپس دستش را به سوى آسمان برد و فرمود : «خدايا! تو را گواه مى گيرم كه هر كس را كه ايشان را دوست داشته باشد ، دوست دارم و از كسى كه نفرت آنها را در دل داشته باشد ، نفرت دارم و با كسى كه با آنها آشتى باشد، در آشتى ام و با كسى كه با آنها بستيزد ، در ستيزم و دشمن كسى هستم كه با آنها دشمنى ورزد و يار كسى هستم كه به آنها يارى رساند» .

۴۴.المعجم الكبيرـ به نقل از ابن عبّاس، در گزارش ازدواج فاطمه و على عليهماالسلام ـ :پيامبر خدا صلى الله عليه و آله آنها را در آغوش گرفت و فرمود : «خدايا! اين دو از من اند و من از اين دو ام . خدايا! همان گونه كه هر گونه پليدى را از من دور كردى و پاكم گرداندى ، اين دو را نيز پاك گردان» .

صفحه از 343