اهل بيت عليهم السلام - صفحه 73

۵۴.امام حسين عليه السلام :در باره اين سخن پيامبر خدا صلى الله عليه و آله كه : «من در ميان شما دو چيز گران سنگ به يادگار مى نهم : كتاب خدا و عترتم» از امير مؤمنان عليه السلام پرسش شد : كه «عترت» ، چه كسانى اند؟
امير مؤمنان عليه السلام فرمود : «من و حسن و حسين و امامان نُه گانه از فرزندان حسين كه نهمين آنها مهدىِ ايشان و قائم آنهاست و هرگز از كتاب خدا جدا نمى شوند و كتاب خدا هم از ايشان جدا نمى شود تا در كنار حوض [كوثر] بر پيامبر خدا صلى الله عليه و آله وارد آيند» .

۵۵.امام على عليه السلام :پيامبر خدا صلى الله عليه و آله خوابيد و من و همسرم فاطمه و دو پسرم حسن و حسين را هم خواباند و عبايى قطوانى بر ما افكند . آن گاه خداوند ، اين آيه را در حقّ ما نازل فرمود : «خداوند، خواسته است پليدى را تنها از شما اهل بيت بزدايد و شما را كاملاً پاكيزه گرداند» . جبرئيل گفت : من هم با شمايم ، اى محمّد! پس جبرئيل ، ششمين ما بود .

۵۶.امام على عليه السلام :پيامبر خدا صلى الله عليه و آله ما (من و فاطمه و حسن و حسين) را در خانه امّ سلمه گرد آورد و سپس با عبايى كه داشت ، وارد شد و ما هم با او وارد شديم . ايشان ما را در آغوش گرفت و فرمود : «خدايا! اينان، اهل بيت من اند . پس هر گونه پليدى را از آنها دور كن و كاملاً پاكشان گردان» .
امّ سلمه گفت : من چه ، اى پيامبر خدا؟ و نزديك پيامبر شد .
پيامبر صلى الله عليه و آله فرمود : «تو از كسى هستى كه اصلت از اوست و در راه درست هستى» . پيامبر صلى الله عليه و آله سه بار ، اين سخن را تكرار كرد .

صفحه از 343