اهل بیت علیهم السلام 3 - صفحه 31

۱۲۵۱.امام باقر عليه السلام :تواناى شما به ناتوانتان يارى رساند و داراى شما به نادارتان كمك كند و راز ما را فاش نسازيد و امر [امامت] ما را آشكار نكنيد و هر گاه حديثى از ما به شما رسيد و يك يا دو دليل از كتاب خدا برايش پيدا كرديد ، آن را بپذيريد، و گرنه ، در باره آن درنگ كنيد و سپس آن را به ما ارجاع دهيد [و از ما بپرسيد] تا [حقيقت امر ]برايتان روشن شود .
بدانيد كه انتظار كِشنده اين امر (ظهور قائم عليه السلام )، پاداشى همانند روزه دار شب زنده دار دارد و هر كس قائم ما را درك كند و همراهى اش كند و دشمن ما را بكُشد ، اجر بيست شهيد دارد و هر كس در ركاب قائم ما كشته شود ، اجر بيست و پنج شهيد دارد .

۱۲۵۲.امام باقر عليه السلام :كسى كه در انتظار امر (فَرَج و ظهور ما) از دنيا رود ، او را چه زيان كه در ميان خيمه مهدى و سپاه او نميرد!؟

۱۲۵۳.امام صادق عليه السلام :هر كس منتظر امر (حكومت و دولت) ما باشد و بر آزارها و بيمى كه به او مى رسد ، شكيبايى كند ، فردا در زمره ما خواهد بود .

۱۲۵۴.امام صادق عليه السلام :كسى كه در انتظار دوازدهمين آنان (مهدى عليه السلام ) باشد ، همانند كسى است كه پيشاپيش پيامبر خدا صلى الله عليه و آله شمشير بكشد و از او دفاع كند .

۱۲۵۵.امام صادق عليه السلام :كسى كه در حال انتظار اين امر (ظهور قائم) از دنيا برود ، همانند كسى است كه با قائم ، در خيمه او باشد . نه ؛ بلكه همانند كسى است كه پيشاپيش پيامبر خدا صلى الله عليه و آله شمشير زند .

صفحه از 116