اشک ریختن (بکاء) - صفحه 247

۳۵۹.امام كاظم عليه السلام :هر گاه مؤمن از دنيا برود ، فرشتگان و جاهايى از زمين كه در آنها خدا را عبادت مى كرده ، و درهاى آسمان كه اعمالش از آنها بالا مى رفته است ، بر او مى گريند ، و در اسلام ، رخنه اى پديد مى آيد كه هيچ چيزى آن را نمى بندد ؛ چرا كه مؤمنان دين شناس ، برج و باروى اسلام اند همانند برج و بارو براى شهر .

10 / 2

گريه كردن زمين و آسمان

۳۶۰.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :چون قوم لوط ، آن زشتكارى را مرتكب شدند ، زمين به درگاه پروردگارش گريست ، چندان كه اشك هايش به آسمان رسيد ، و آسمان گريست ، چندان كه اشك هايش به عرش رسيد . پس خداوند متعال به آسمان ، وحى فرمود كه : «آنها را شِن باران كن» و به زمين ، وحى فرمود كه : «آنها را فرو ببلع» .

۳۶۱.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :هر گاه مؤمن در گذرد ، رخنه اى در اسلام پديد مى آيد كه هيچ چيزى آن را نمى بندد و جاهايى از زمين كه در آنها خداوند عز و جلرا عبادت مى كرده است ، بر او مى گريند .

۳۶۲.پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :هيچ مؤمنى نيست ، مگر آن كه برايش دو دَر است : درى كه از آن كردارش بالا مى رود ، و درى كه از آن روزى اش فرود مى آيد ، و چون از دنيا برود ، اين دو در ، بر او مى گريند .

صفحه از 262