آشنايي با «مجمع احياي فرهنگ اسلامي» - صفحه 202

كتابها ضميمه است).
مجمع, در راه تحقّق هدفِ احياى ميراث اسلامى, پيوسته به ارائه برنامه هاى «پيشنهاد همكارى» به مراكز تحقيقاتى در تحقيق يا نشر متون و مصادر, اهتمام ورزيده و همچنين از آنجا كه فاقد امكانات چاپ و نشر است, همواره از همكارى و همراهى ساير مؤسسات فرهنگى و انتشاراتى در نشر اين ميراث, استقبال كرده است. برخى مؤسسات كه تاكنون با مجمع احياى فرهنگ اسلامى همكارى نموده اند, عبارت اند از: سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى, كتابخانه حضرت آية اللّه مرعشى نجفى, بنياد معارف اسلامى, و مؤسسه فرهنگى دارالحديث.
برگه نويسى (فيش بردارى) در موضوع تراجِم و رجال, ديگر فعاليتِ محقّقان مجمع است و برگه هاى موجود در مؤسسه, حاصل بيست سال تلاش آنان شمرده مى شود. اين بانك اطلاعات تراجِم و رجال, در حاشيه كار تصحيح و تحقيق كتابها شكل گرفته و در ده سال گذشته به تدريجْ تكميل, تصحيح و مرتّب شده و در حال حاضر, مشتمل بر هشتاد هزار برگه است كه راهنماى نسبتاً جامعى براى شناخت راويان, محدّثان و مؤلّفان شمرده مى شود. استفاده از اين مجموعه براى عموم محقّقان, آزاد است.
مجمع احياى فرهنگ اسلامى داراى كتابخانه اى غنى است كه در آن, عمده متون و مصادر تحقيق در موضوعات پيش گفته, گردآمده است و در اختيار عموم محقّقان قرار دارد.
تشكيلات اين مؤسسه مشتمل است بر «شوراى برنامه ريزى» كه توسّط مدير عامل مجمع, حجة الاسلام والمسلمين على آل كوثر, اداره مى شود و «هيئت علمى» كه دبيرى آن را حجة الاسلام والمسلمين محمدكاظم محمودى برعهده دارد و «بخش تحقيقات». گفتنى است ارتباطات و مكاتبات رسمى مؤسسه, از طريق مدير عاملْ صورت مى گيرد.
نشانى مجمع احياى فرهنگ اسلامى بدين قرار است:
قم, خيابان معلّم جنوبى, كوچه شهيد اسماعيل فضلى زاده, ساختمان مجمع احياى فرهنگ اسلامى, كد پستى 37158* تلفن:730981

صفحه از 205