آشنایی با كتابخانه تخصصی و بانك اطلاعات حديث - صفحه 285

6ـ بخش خدمات كتابخانه

همچنانكه اشاره شد، كتابخانه تخصصى حديث، به منظور فراهم آوردن آثار و منابع مورد نياز پژوهشگران دارالحديث و همچنين غنابخشيدن به پژوهشهاى حديثى شكل گرفته است. بدين جهت، خدمات كتابخانه تخصصى و بانك اطلاعات حديث، علاوه بر محققان دارالحديث، در اختيار عموم پژوهشگران و دانشجويان قرارمى گيرد. بدين منظور، كتابخانه با برخوردارى از سالن مطالعه مناسب و ميزهاى مطالعه انفرادى، فضاى مناسبى براى ارائه خدمات خود فراهم آورده است و برادران و خواهران، در سالن هاى جداگانه، مى توانند از خدمات كتابخانه استفاده نمايند.
كتابخانه، افزون بر خدماتى كه در اختيار عموم پژوهشگران و دانشجويان قرارمى دهد، بخشى به نام خدمات ويژه نيز دارد. در اين بخش، به پژوهشگرانى كه داراى شرايط ويژه اى باشند و دانشجويان رشته هاى حديث و علوم حديث كه در حال تهيه پايان نامه هستند، خدمات ويژه اى ـ همچون استفاده از كتابخانه به صورت قفسه باز و اختصاص اتاق ويژه ـ ارائه مى شود.
كتابخانه، با برخوردارى از شبكه كامپيوترى، به مراجعان خود در زمينه هاى مختلفى كه نياز به فهرستهايى از كتابها دارند، خدمات لازم را ارائه مى دهد. همچنين بخش كپى كتابخانه، در صورت نياز مراجعان به كپى صفحاتى از كتاب، نيازهاى آنان را برآورده مى سازد.

صفحه از 286