آشنايي با مؤسسه نشر حديث اهل البيت (ع) - صفحه 286

راهنماى مطالعات در تاريخ اسلام، راهنماى مطالعات اخلاقى، معجم اصول كافى و معجم غررالحكم اشاره كرد كه از نخستين كارهاى بنده در اين زمينه اند. پس از اين تأليفات بود كه با دلگرمى بيشتر، وارد معجم نويسى شدم و به طور تمام وقت به اين كار پرداختم.

علوم حديث: لطفا مختصرى راجع به سابقه مؤسّسه نشر حديث و رئوس برنامه هاى تحقيقاتى آن بفرماييد.

على رضا برازش: مؤسّسه نشر حديث اهل البيت(ع)، به توفيق خداوند و با عنايت ائمه طاهرين، با سابقه اى بيش از ده سال، با هدف ايجاد يك مركز بزرگ اطّلاع رسانى قرآن و حديث، شروع به فعاليت كرد و به علّت موفقيت در زمينه تحقيقات قرآن و حديث، مورد عنايت و تشويق رهبر عظيم الشأن انقلاب و مقام محترم رياست جمهورى و مراجع عظام تقليد قرار گرفته است. استقبال رجال فرهنگى كشور، روحانيت معظم، دانشمندان و اساتيد دانشگاه از محصولات توليدشده، مشوّق مسئولان اين مؤسسه در ادامه اين راه بوده است و به طور خلاصه، به مصداق حديث شريف ثقلين، رئوس برنامه هاى تحقيقاتى اين مؤسسه نيز «قرآن پژوهى» و «حديث پژوهى» است؛ بعلاوه تحقيقات در زمينه نسخه هاى خطّى و احياى آثار چاپ نشده بزرگان شيعه و همچنين، تهيه فهرستگان مشترك جهانى از دستنويس هاى اسلامى.

علوم حديث: بفرماييد كه فعاليت هاى قرآنى مؤسّسه نشر حديث، در چه سطح و حجمى است.

على رضا برازش: يكى از آرزوهاى ديرينه محقّقان و علاقه مندان به علوم قرآنى و معارف اسلامى، دستيابى آسان به مجموعه تفاسير قرآن بوده است.
مؤسّسه نشر حديث اهل بيت، با استفاده از فنّ آورى رايانه، اطّلاعات تمامى

صفحه از 301