گفتگو با حجة الاسلام و المسلمين علي كوراني - صفحه 235

گفتگو با حجت الاسلام والمسلمين على كورانى

علوم حديث : از وقتى كه در اختيار ما قرار داديد، متشكريم. لطفاً به گوشه هايى از زندگى، آثار و تحصيلات خودتان اشاره فرماييد.

استاد كورانى: بسم الله الرحمن الرحيم. اين جانب على كورانى عاملى، در سال 1945م. در جنوب لبنان (جبل عامل)، روستايى نزديك صور متولد شدم. روستاى ما محل تبليغ مرحوم سيدعبدالحسين شرف الدين بود، كه من به بركت ايشان طلبه شدم و به نجف رفتم. در آنجا تقريباً ده سال، در درس هاى آية الله خوئى و شهيد صدر شركت كردم. در ايام تبليغى، ماه مبارك رمضان و محرم، در داخل عراق مشغول تبليغ بودم. بعداً، به عنوان وكيل آية الله حكيم و سپس وكيل آية الله خويى در كويت بودم. بعد از آن به لبنان برگشتم، براى فعاليت هاى اجتماعى، تبليغ و تدوين نوشته ها و ياد داشت هايى كه از حدود سى سال قبل تهيه كرده بودم، از جمله: عصر ظهور و معجم احاديث امام مهدى(ع) و اخيراً، مشغول كتاب «تدوين القرآن» در ردّ شبهات مطرح شده عليه شيعه در باره قرآن بودم. و دراين مورد، در منابع فعلى اهل سنت، اسنادى پيدا كرديم كه اين نسخه موجود قرآن را نسخه قرآن اميرالمومنين (ع) مى داند.
بعد از انقلاب اسلامى به جمهورى اسلامى ايران آمدم و در تهران با دوستانمان در زمينه حركت هاى انقلابى در عراق و لبنان فعاليت داشتيم، بعداً به قم آمدم و حدود پانزده سال است كه در قم مشغول فعاليت هاى تحقيقى هستم.

صفحه از 255